Byta krok snabbt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byta krok snabbt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Byta krok snabbt

Hej!

Jag har ett teleskopspö som jag har riggat ett abborrmete på, att snabbt och enkelt alltid ha ett mete med sig och slippa tackla om sina vanliga spön.

Just nu sitter en enkelkrok för maskmete, men tänkte att man ibland kanske vill meta med en liten löja, och då byta till en trekrok eller ha en liten tafs med ifall gäddan skulle komma.

Nu är enkelkroken fastknuten, så då måste jag klippa linan, och binder jag fast ny krok kommer det resultera i att de fastklämda blyhageln kommer komma närmare och närmare kroken för att till slut vara ivägen så jag får ta nya.

Är det så ni alla gör, klipper lina och knyter om hela tiden?

En idé jag fick var att kanske sätta en fjäderring i änden på tacklet, där jag då kan trä i en tafs med trekrok, eller en enkelkrok för maskmete. Eller kommer fjäderringen förstöra och bli "för stort och synligt"?

Ett litet beteslås
    You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Vrf inte köra med befintlig krok o bara knyta dit en liten stinger? Trä enkelkroken genom hakan o upp igenom överkäken,sen en liten trekrok en bit bak
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Visserligen finns det enkelkrokar som fungerar utmärkt för både mete med mask och betesfisk.
        You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Ja ska man ändå ha spöet tacklat för abborre så kan man ju köra en krok i bra storlek och använda till båda sorters fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
            Vrf inte köra med befintlig krok o bara knyta dit en liten stinger? Trä enkelkroken genom hakan o upp igenom överkäken,sen en liten trekrok en bit bak
            Ursprungligen postat av LH Visa inlägg
            Visserligen finns det enkelkrokar som fungerar utmärkt för både mete med mask och betesfisk.
            Sant. Men får nog ändå tackla om och köra grov flätlina eller flourocarbon nedersta biten, gäddan kan ju självklart vara sugen på en bit löja.

Kommentera

0.35-.40 flourcarbon är perfekt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
              29 svar
              4 886 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37