Cocktails - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cocktails

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Cocktails

Har mest metat med endast ett bete på kroken förut (oftast mask), men har tänkt prova så kallade "cocktails" med flera beten. Har funderat på att testa en kombination av majs och mask. Någon som har använt denna kombination med bra resultat? Vilka arter verkar mest "sugna" på en majs/mask cocktail? Mört? Id? Braxen? Färna? Någon annan art?
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Mask/majs eller Majs/magott funkar iaf. ganska bra på id.

Kommentera

Kombinationen Majs/mask har jag funnit mycket effektiv på braxen även hack i häl ligger Majs/maggot. Lycka till med testerna

Kommentera

Sutare gillar mask+majs
        size does matters!

Kommentera

Mask/majs, maggot/majs boilie/majs kombinationerna är många, testa!
          Mask åmajs har jag fått bra med sutare på, då har jag mäskat en del med majs så sutaren har blivit inkörd på det, daggmasken är en fin bonus som sällan nobbas av sutaren.

Kommentera

Flodebanan

Ursprungligen postat av Petey21
            Har mest metat med endast ett bete på kroken förut (oftast mask), men har tänkt prova så kallade "cocktails" med flera beten. Har funderat på att testa en kombination av majs och mask. Någon som har använt denna kombination med bra resultat? Vilka arter verkar mest "sugna" på en majs/mask cocktail? Mört? Id? Braxen? Färna? Någon annan art?
            Braxen älskar det , sutarna likaså Fått en hel del färna på det (och då givetvis krokrensade mörtar). En karp skulle nog inte heller tack nej. Fått ett par abborrar på det också (slumpfiskar vid Braxen och färnamete). Så en mask/masj coktail fångar du säkerligen det mesta som får in det i munnen på!

Ett ytterligare tips är att boosta betet/betena men olika smaker såsom Flodebanan från DD , som oväntat är min favvorit !

M.V.H Markus
            sigpic

Kommentera

vad som fungerar bäst varierar oftast från dag till dag och från vatten till vatten. Bara att testa fram det som är bäst för dagen. Oftast är det inte samma saker 2 ggr i rad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mangotsson
                vad som fungerar bäst varierar oftast från dag till dag och från vatten till vatten. Bara att testa fram det som är bäst för dagen. Oftast är det inte samma saker 2 ggr i rad.
                Har märkt samma saker...Prova ngn nytt och helt udda och bli överraskad

T.ex. Körde en liten Braxensatsning i sommras. Fick kans 10 braxar på masj/mask boostade med Flodebanan. Sen provade min bror med Skjovdjordebear(eller hur det stavas). OCh fick 2 när jag gick tomt. Sedan testade jag Boilies mest på skoj och fick satsningens största braxen Det var riktigt kul att ngn udda som fick lite vattentid verkligen resulterade!
                sigpic

Kommentera

kör alltid men en coctail bestående av lövmask/majs när jag metar bra den funkar alltid lika bra=) likaså funkar den suveränt för sutare!

Kommentera

mask e alltid bra. dippat i nash formula one blir det inte sämmre direkt...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
                    5 svar
                    1 881 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mcb
                    av mcb