Förslag på bra mäsk till storbrax,stormört?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förslag på bra mäsk till storbrax,stormört??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hehe så sant Ska det vara bra så får det kosta så mycket som bra kostar. (just vilket mäsk man anävnder är mindre noga - så syftade jag på de ströbrödsmäsk som säljs av tillverkarna, inte hönsfoder för några ören Om man välj van den eyde gold pro bream eller sensas 3000 bremes t.ex. dvs. De flesta är relativt lika i grund och botten, och så länge man väljer ett som passar situationen äre nog hugget som stucket vilken tillverkare det är.)

Förresten Mangotsson: har du provat Sensas Aromix bloodworm eller liknande? Ibland kan det ju vara förädiskt att mäska med blodisar. Rudan blir ju lätt selektiv på dem t.ex. Då kan det vara bättre med aromix bloodworm sägs det. Hur reagerar pankorna?

Kommentera

jo jag har testat men varken jag eller dan dellerfjord har märkt någon skillnad. grejjen med riktiga blodisar är att när braxarna äter dom eller ser dom och börjar äta dom så blir dom koko och tappar kontrollen liksom! ingen feedingtrigger eller stimulator kan ersätta det! du borde verkligen testa att ha det i en typ 50/50 mig i en trög karpsjö och inget annat så ska du få se på fan typ!!!

Kommentera

Jag har provat blodisar i mixen Dock så har jag bara hunnit med tre pass med dem. En natt i mörtis resulterade i 2 eller 3 mörtar(på 1 och en halv 16 mm!?!?!?) Slump?? antagligen inte. En natt i en annan sjö då jag fick fisk på 7,2. Det sista passet var SCC och det ska vi väl inte tala om Lätt intressant

Ska fortsätta experimentera med dem, helt klart!!! Har du provat att baka med dem..? Tillsammans med någpn flavour då, eller on their own?

Kommentera

du har pm....

Kommentera

heh nu har vi gått lite väl OT och in på hemlisar. vi löser resten där

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
            29 svar
            4 883 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37