finns att köpa på tackleshop och jag undrar vad det svarta grején(den man trycker in lekandet i) fyller för funktion när den e "skruvbar" innan har jag bara sett fasta sådana. någon som vet???
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
anchor-lead-clip-pack
Collapse
X
-
www.specimenhunters.se
"Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"
-
Ursprungligen postat av Specimenhunter_Jackfinns att köpa på tackleshop och jag undrar vad det svarta grején(den man trycker in lekandet i) fyller för funktion när den e "skruvbar" innan har jag bara sett fasta sådana. någon som vet???
På vanliga clips av den typen så trycker man in lekandet i clipset tills det klickar. Den här tror jag funkar så att man knyter allt som vanligt men man trär på skruvmojängen över kroken och upp över tafsen tills man kan skruva dit den och på så sätt låsa lekandet bättre i clipset än vad som är möjligt med den vanliga modellen.
// Andersgravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
-
Ursprungligen postat av richtermoJag är inte säker, men har en gissning.
På vanliga clips av den typen så trycker man in lekandet i clipset tills det klickar. Den här tror jag funkar så att man knyter allt som vanligt men man trär på skruvmojängen över kroken och upp över tafsen tills man kan skruva dit den och på så sätt låsa lekandet bättre i clipset än vad som är möjligt med den vanliga modellen.
// Anders
Kommentera
-
Instämmer med richtermo. Enda anledning som jag ser det är att man ska vara säker på att sänket lossnar om fisken går fast. Tycker dock att vanliga lead clips, typ Korda funkar perfekt om man inte trycker fast tail rubbern för hårt.Och kom i håg, Håll det enkelt...
Kommentera
-
Kolla här: http://www.metesidan.se/tackle.php#carp efter en bild som heter bolt rig. Tror den förklarar alltOch kom i håg, Håll det enkelt...
Kommentera
-
De används som en "skyddsmekanism" som håller sänket, men som gör att sänket lossnar om linan går av och fisken fastnar i något med sänket (i växtlighet och dyl.). Karpen slipper således släpa runt med ett tungt sänke och riskera att fastna och avlida eller skadas. Är inget proffs på detta själv men det är på detta vis jag förstått det, hoppas det går att förstå vad jag skrivit (lite trötter).
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
|
5 svar
1 881 visningar
0 gillar