Meta sutare i småland? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Meta sutare i småland?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Meta sutare i småland?

Hej!
    Jag undrar om någon kan dela med sig av något bra sutarvatten i Jönköpings län? Bor i Nässjö.
    Har ingen koll på bra vatten här. Är nybörjare och kommer flötmeta så lättfiskade vatten är ett plus.

Tack på förhand!!!

Mvh/ Crayfisher

Har ingen koll på vatten, men ett tips är att mäska några dagar/en vecka innan vid samma tid som du tänkt fiska för att lära fiskarna att det finns mat där
    Mina posters https://printler.com/sv/print-shop/6464-martin-jansson/

Kommentera

Tack för svar, ja jag har mäskat vid närmaste bryggan med en burk majs var annan dag i ca två veckors tid nu men ingen sutare har visat sig. Dock så fins det inga näckrosor i närheten och det finns väldigt lite med näckrosor i hela sjön men jag har sett stora sutare här omkring innan.

Kommentera

Ursprungligen postat av crayfisher Visa inlägg
        Tack för svar, ja jag har mäskat vid närmaste bryggan med en burk majs var annan dag i ca två veckors tid nu men ingen sutare har visat sig. Dock så fins det inga näckrosor i närheten och det finns väldigt lite med näckrosor i hela sjön men jag har sett stora sutare här omkring innan.
        Tänk på att det finns (kan finnas) växtlighet även under ytan som du inte ser. Kan vara där de uppehåller sig om det finns en undervattens"djungel" i ditt vatten.

Kommentera

På sidorna är en del vattenpest under vattnet (Länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Vattenpest) och utanför är det lite småsten och dybotten. Jag har sett en sutare där för länge sedan. Är där flera gånger om dagen eftersom att det är vi som äger den.

Kommentera

Ingen som vet något ställe?

Kommentera

Rogbergasjön är ju ett lättfiskat vatten, även om medelvikten inte är detsamma som på 90-talet å början av 2000-talet. Sist jag var där var nog 5-6 år sedan då hade vi på två pers å 2 pass runt ca 60 sutare på flötmete från båt, snittvikten var dock "bara" runt knappa 2 kg. Är ju skapligt nära för dig iaf. Ingsbergssjön hade ju stora förr, vet dock inte hur vikten är där numera men man brukar ju kunna se sutare om man går runt sjön iaf.
              I´ll be back...

Kommentera

Tack för svar!
                Ingsbergssjön har jag väldigt nära till, får testa där någon kväll. Men nu för tiden finns det väl knappt några näckrosor där? Var där i april och kollade, såg inga då.

Vill gärna testa Rogbergasjön. Var i sjön är det bäst om man fiskar från land? Sen undrar jag var man kan köpa fiskekort till Rogbergasjön?

Mvh/ Erik
                Senast ändrad av Erik96; 2012-07-14, 17:42. Anledning: Stavfel.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                29 svar
                4 883 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sundström76  
                Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37