Jag har alltid metat med mask eller majs, men vill minnas att några kompisar körde med deg i vår barndom. Är det någon som har ett bra tips på ett recept för deg som funkar bra och sitter någorlunda bra på kroken (har hört att det kan vara lite si och så med det). Mjöl och vatten? Något mer? Hur mycket av varje del? Samt vilka fiskarter funkar deg bäst för?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bra recept på deg?
Collapse
X
-
Bra recept på deg?
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug LarsonTaggar: Ingen
-
Ursprungligen postat av Petey21Jag har alltid metat med mask eller majs, men vill minnas att några kompisar körde med deg i vår barndom. Är det någon som har ett bra tips på ett recept för deg som funkar bra och sitter någorlunda bra på kroken (har hört att det kan vara lite si och så med det). Mjöl och vatten? Något mer? Hur mycket av varje del? Samt vilka fiskarter funkar deg bäst för?
-
nä jag håller me petey21 ta vatten o mjöl o lite vanlig rapsolja eller liknande så att degen inte blir klibbit o svår o sätta på kroken.
sen när du har får bra deg så strössla över vaniljsocker o kardemumma. luktar bra tycker fisken. des utom kan man själv sitta o sniffa på degen o den goa kardemummalukten. sen är de bara o trä på kroken o kasta ut. håller fast på kroken bra//Me
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hundersmarcknä jag håller me petey21 ta vatten o mjöl o lite vanlig rapsolja eller liknande så att degen inte blir klibbit o svår o sätta på kroken.
sen när du har får bra deg så strössla över vaniljsocker o kardemumma. luktar bra tycker fisken. des utom kan man själv sitta o sniffa på degen o den goa kardemummalukten. sen är de bara o trä på kroken o kasta ut. håller fast på kroken bra
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hundersmarckjo de är de ju hehe. men ifall man inte har de så måste man ju sticka o köpa o de flesta familjehushåll har mjöl i skåpet. sen vet jag inte men jag trodde det blir typ smuligt me vatten o bröd. men de har jag inte testat så jag kan inte säga att de e dåligt
körde man alltid med franskbrödsdeg, just för att det inte klibbade och var lätt att forma kulor med. Men tycker man att mjöldeg är bättre så ska man köra med det.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Brax_MaxVarför e det förbjudet med deg på tävlingar egentligen..?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 874 visningar
0 gillar