Kom igen grabbar, diskutera gärna men inga personangrepp nu!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
djurgårdskanalen?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Hundersmarckjo fast jag 1 bara 1. så kan man inte tänka ifos för många bäckar små...
sen kan man ju säga de till varenda kotte man känner o då snackar man att bidra till överbefolkning
Ibland kan det faktiskt vara bra för det personliga fisket att en plats blir överbefolkad. Då tvingas man ju mer eller mindre att leta upp nya "egna" platser för att få lite lugn och ro, och det KAN resultera i storfångster och framför allt en trevligare fiskeupplevelse.
Varför göra som alla andra och dra till rekommenderade platser när man helt enkelt kan skita i detGädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
Men Hundersmarck vem är det som inte vet att det kan vara bra fiske i kanalen???
Dem flesta som fiskar havsöring i STHLM vet detta!!! Finns inte så många kvar att berätta till...
Några i den yngre generationen kanske inte vet, men det räcker bara att dem frågar någonstans så får dem reda på det! Denna tråd kommer nog inte att bidra med fler "NYA" fiskare till kanalen!
Kommentera
-
hundersmarck detta blir mitt sista inlägg i tråden!
Det du skriver och står för är bara rent "bullshit" i mina öron! faktan du framför är varken konkret eller relevant! Förstår inte riktigt vart du vill komma?
Djurgårdskanalen tål fisketrycket som där är under dom tider den producerar! Endast att inse detta! Nästa gång du försöker argumentera, tänk över noga va du skriver, och se till att ha argument och fakta som är relevant, innan du skämmer ut dig på Sveriges största sportfiskesajt!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hundersmarckkänns som ett krig dehär. typ att alla går i shift eller att de e usa o ryssland mot monaco
Mitt tips till dig är att sluta fiska inne i stockholm helt och hållet!
Detta säger jag inte för att vara taskig på något sätt. Jag tycker inte heller om att stå och trängas med 100 andra personer. Den dåliga stämningen när någon anser att någon tagit deras plats eller att han har brett ut sig för mycket. Det suger! Vara där inne vid vid 6 på morgonen för att få en plats...
Jag och många med mig väljer att inte fiska inne i stockholm. Fiske för mig, är så mycket mer än bara att fånga stor fisk. Naturupplevelsen/Frihetskänslan är lika viktig. Sen är en silverblank fet öring ute I skärgården, så otroligt mycket roligare att få, än en brun/svart leköring. Även om den senare väger ett par kilo till.
Tycker man inte om att fiska inne i stan så ska man inte göra det. Tycker man att det är okej att trängas så ska man göra det. Svårare än så är det inte. Men du får nog acceptera att det är trångt där inne.
Kommentera
-
de e inte trångt än o jag hoppas de inte blir de. första gången jag fiskade i city var jag kanske 8 år. då fick i en abborre. men nu några år senare så har jag vetat att havsöring finns inne. har alltid velat ha en ädelfisk så jag frågade en här på fiskesnack ifall vi kunde sticka ut där o han kanske kunde lära mig. han gjorde de o han fick en liten öring på 2,5 kg o jag tyckte de va hur coolt som helst. så jag började fiska själv dagarna efter. nu har jag lagt 5 st nattpass i rad på havsöringsfiske där för att man blir fäst av de efter andra passet få en på 6,250. jag kommer nog bara fiska i city nu på hösten. kanske testa gäddan nångång nesta år...//Me
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 909 visningar
0 gillar