Jag ska utföra en rejäl mäsknings-kampanj nästa sommar i vårt klubbvatten som innehåller karp men ingen har fångat nån. Jag har blivit mer och mer sugen på att prova nån färdigblandad så kallad "foodsource-mix" till mina mäsknings boilies. Att jag är sugen på dessa beten beror på att jag inte vill riskera ett bete med fel nivåer eller så vid en så stor kampanj och med min inte så stora erfarenhet.
De beten jag kollat in är främst: Active-8, Grange C.S.L. från mainline baits och The Source från dynamite.
Är det nån som vet om Energybaits mixer är fullvärdiga HNV ???
Det som tilltalar är att man bara har en tillsats att mixa i och att betet är ett riktigt HNV-bete. Då kommer det förhoppningsvis funka i flera säsonger.
Alternativet är ju att göra en egen mix a´la P-O Johannesson....det finns ju recept i "svensk karpfiske".
Vad är era erfarenheter ??
Keep carping // Anders
De beten jag kollat in är främst: Active-8, Grange C.S.L. från mainline baits och The Source från dynamite.
Är det nån som vet om Energybaits mixer är fullvärdiga HNV ???
Det som tilltalar är att man bara har en tillsats att mixa i och att betet är ett riktigt HNV-bete. Då kommer det förhoppningsvis funka i flera säsonger.
Alternativet är ju att göra en egen mix a´la P-O Johannesson....det finns ju recept i "svensk karpfiske".
Vad är era erfarenheter ??
Keep carping // Anders
Kommentera