Det snackas en hel del på forumet om död betesfisk och jag undrar vad som är fördelen (förrutom att det är enklare att få tag i) med död betesfisk gentemot levande. Jag har svårt att tänka mig att död sill eller makrill fiskar bättre och fångar mer än en sprallig mört. Men det kanske finns de på forumet som hävdar motsatsen? Kanske finns det metoder och tackel där det är bättre att använda död betesfisk som exempelvis drifterfloat eller olika bottenmetes tacklingar? Är möjligen död betesfisk bättre tidig vår när gäddorna är slöa och inte "orkar" med en pigg mört ?Oavsett effektiviteten med dödbetesfisk blir man lite sugen efter att kollat in hemsidan deadbait.se.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Död betesfisk vs levande betesfisk
Collapse
X
-
www.deadbait.se
Läs här om beten, bra information i övrigt också.
Givetvis inriktat på dött bete.
själv tror jag mer på levande, men skall prova makrill i höst.
-
-
Ursprungligen postat av MetKung Visa inläggJag säljer mört 4kr st
[FONT=Impact]Blogg[/FONT]
[FONT=Impact]Filmer[/FONT]
[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MetKung Visa inläggJag säljer mört 4kr st
Räcker inte en säljestråd?"There's always a bigger fish"
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mighty mattis Visa inläggDet snackas en hel del på forumet om död betesfisk och jag undrar vad som är fördelen (förrutom att det är enklare att få tag i) med död betesfisk gentemot levande. Jag har svårt att tänka mig att död sill eller makrill fiskar bättre och fångar mer än en sprallig mört. Men det kanske finns de på forumet som hävdar motsatsen? Kanske finns det metoder och tackel där det är bättre att använda död betesfisk som exempelvis drifterfloat eller olika bottenmetes tacklingar? Är möjligen död betesfisk bättre tidig vår när gäddorna är slöa och inte "orkar" med en pigg mört ?Oavsett effektiviteten med dödbetesfisk blir man lite sugen efter att kollat in hemsidan deadbait.se.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av janjoh Visa inläggMin erfarenhet är att om gäddan är på plats tar de lika gärna på död som levande. Särskild efter leken. Fiskade med strömming tillsammans med en kompis trots det fanns gott om småfisk på samma ställe och samlat landades 8 och tappades 3 :-)
Kommentera
-
Jag vet den är gammal men det gör inget att väcka liv i en gammal tråd och prata om ett alltid intressant ämne :-) Fiskar man med betesfisk kan det ju vara en del etiska frågeställningar att ta upp med sig själv till exempel, särskild om man bara fångar gäddan enbart för nöjet till exempel utan avsikt att behålla den :-) Därför kan det ju vara bra att ta upp död agns effektivitet igen och väcka tråden istället för att starta en ny tråd :-) Och min säger i allafall att om gäddan är på plats och hungrig är det inte sämre än levande :-)
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 889 visningar
0 gillar