Håller nu på att fixa i ordning mina fiskegrejer och markerar även upp namn och vikt på drag och wobblers. Då jag oftast inte har någon koll på vad grejerna heter så kan det vara bra att ha det markerat och uppskrivet då man ibland läser om drag och sånt som man "måste" ha eller som är grymt för stunden och då kan det ju vara bra att veta om man har det eller inte. Så nu kommer min fråga: Vad heter detta drag?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad heter draget?
Collapse
X
-
Vad heter draget?
Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.Taggar: Ingen
-
Hej Daniel !
Ser snarare ut som pirkar. Ingen standardpirk utan snarare en tävlingspirk av nån variant. Finns många udda sånna.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
-
Det där är HD-draget, ett drag för kustfiske efter främst näbbgädda.
Finns även av andra tillverkare med andra namn.
Kommentera
-
Tack för hjälpen.Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring
Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
|
6 svar
1 229 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-16, 19:05 | ||
Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13