vänstervevad havsfiskerulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vänstervevad havsfiskerulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vänstervevad havsfiskerulle

söker en vänstervevad havsfiskerulle och har hittat 2 st till bra pris som jag ska ha till Fröya/norge och öresund. Hur mycket lina tar RED? står 30lb/350yds.
    några synpunkter på dessa rullar? lutar nog mot RED då den verkar stabilare.
    Finns det bättre rullar till samma pris?

599:- Dam quick power pirate

1099:-DAM quick steelpower RED

ambassadeur 7001 1200kr, hur fungerar denna, är den bättre?

Är det stor skillnad på dessa rullar, står att huset på piraterullen är grafit och på RED maskinskuret hus, står skillnad på hållbarhet?

fungerar 36pundflätlina?
    Senast ändrad av daikai1; 2011-05-25, 15:00.

Steelpowern ser rätt vettig ut tycker jag. Den billigare ser inte lika förtroendeingivande ut. Men nu ska det sägas att jag inte har några som helst erfarenheter av någon av rullarna. Annars kan kanske Shimano TLD vara ett alternativ? NSA har de ju som uthyrningsrullar och de är väldigt hållbara vet jag. Däremot vet jag inte riktigt hur billigt man kan få tag på dem och om de finns med vänstervev.

Kommentera

TLD kostar runt 1600:- högervev, är studerande så har inte ekonomin att köpa dyra rullar egentligen, behöver ju flätlina också, och det blir mellan 300-600kr beroende på vad jag väljer

Kommentera

Kör på Steelpowern då. Med tanke på tyngden på rullen tror jag att det är en rätt stor, så du lär ju inte få några problem med att få på tillräckligt med lina i alla fall. Grunda med nylon på 0,40-0,50 mm och fyll sedan på med 270 m flätlina omkring 50 lb klass (den angivna diametern varierar väldigt mellan olika tillverkare). Har själv kört med den vita Whiplashen till Norge-fisket vilket funkat kanon, men den där billigare TF Gear de har på Piscari funkar säkert bra den också (skulle jag gissa).

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
        6 svar
        1 229 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Öresundsfiske  
        Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
        6 svar
        556 visningar
        0 gillar