Den stora rulltråden för haspel till havsfiske. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Den stora rulltråden för haspel till havsfiske.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nå hur gick det fisket herr v_skogh?
    testade själv ett Penn Battle 4000 ihop med Savagear MP Pro 9´-100g. Knäckte tyvärr spöt då jag kastade med för tunga grejjer (tunna klingväggar som f-n). Det jag saknade med 4000 är att kunna dra åt bromsen rejält för att panga på rejäla mothugg. Bromsen släpper vid mothugg. Körde med 20lb PowerPro (0,23) vilket för övrigt kändes lagom vid driftfiske då den skar vattnet bra. Skulle jag köpa en ny Battle för just flundra hade jag valt minst 5000 för att få kraftigare broms.
    Hur funkade Saragosan? Köpte en Saragosa 10000F och en Saragosa 18000F som skulle med till Panama, men resan blev inställd. Funderar på om jag ska kränga rullarna eller om 10000F ska användas för typ flundrafiske. Har även en Exage 6000/10000F som jag ska byta till Carbontex bromsskivor på så då kanske den blir lika OK flundrarulle.
    Suger att det är vinter och att man inte kan köra havsfiske...

Kommentera

Ingen som kör haspel till djupare fiske efter långa, uer och storlubb? Har själv tänkt att det nog skulle vara skönt med högre utväxling när man ska upp från 300m. Eller finns det nån nackdel med haspel då som jag missat?

Kommentera

Jag provade att fiska året vecka i Norge med en Penn Slammer 560 på ett Shimano Beastmaster STC twin tip till allt fiske utom det på 90m+ då jag inte tyckte det låg tillräckligt med lina på rullen.
        Bände utan problem upp ett antal 10+ torskar och en dubble på 9,5 + 8kg utan större problem med dessa grejer, dock funderar jag på om jag kan få tag i nån rulle som tar mer lina så man kan prova även det djupa fisket med detta set så följer denna tråd i hopp om det perfekta rullen till ett bra pris...;P

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
        6 svar
        1 228 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Öresundsfiske  
        Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
        6 svar
        554 visningar
        0 gillar