Ja och så vill vi veta viken pilk som du tyckte var bäst, 300 eller 120, Det ger en indikation om huruvida du har känsla för fisket eller ej
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Operation Havsfiske - Sundet
Collapse
X
-
Okej! Fisketuren avklarad! blåste en del men det var bara skönt. Började med "sillspöt" en häckla med som jag personligen tyckte va pytte pytte lite större krokar än va de andra använde, mycket riktigt så trillade det in sill hos grannarna... det märkliga var väl att jag inte kände nånting alls, så jag bytte till en häckla med lite mindre krokar, och då började det trilla in sill, 7kg sill blev det. 300g pilk så ja hade nån koll på skiten. Sen när man började känna sig lite nöjd och det var dax att testa det riggade torskpöt (på bild till höger längst upp i tråden) så va fan fisketuren över!!! De hade blivit något fel med arrangemanget från fackförbundet så vi hade alla fått fel tid och båten stod i hamn i över 1 timme innan alla var på plats!! Lite trisst men det kom endast upp 3st torskar under hela turen på alla i båten. Så att jag inte fick någon torsk tänker jag inte känna mig deppig för. Men fick helt klart upp smaken för detta med turbåtar även om Snickarns båt är att föredra. Allt som allt, en lyckad fisketur då jag fick mat i kyl och frys och hade samtidigt roligt, trots att jag inte fick visa mina nylärda skills jag fått ta del av från er
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
|
6 svar
1 230 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-16, 19:05 | ||
Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13