Operation Havsfiske - Sundet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Operation Havsfiske - Sundet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Fiskkonservator Lubbe Visa inlägg
    Mikael: Det låter som en schysst fisketeknik, och kommer pröva det med "sillspöt" tar med båda, dels för att jag vill testa dem. Då hugger torsken isåfall på pilken om man har tur med andra ord? för sill tacklet har ju väldigt små krokar. Varför inte beteslås? Man eliminerar kanske iofs risken för att de inte ska hålla... och har jag 2 spön så kommer jag ändå inte byta tackel såvida jag inte sätter skiten..ok.

Oringen: Jo aktivt fiske har ja kört några gånger med snickarn men nu ska ja ju på en av turbåtarna med massa folk runtomkring, funkar det fortfarande att köra så lätt? Känns som att man kommer fastna i andra några gånger eller?

Tack för att ni tog er tid att svara dudes!

Till aalla andra det är år 2010 inte 1985..

Till Lubbe. Det går jätte bra att fiska så på tur båt. Gör det inte ofta men sissta hade jag flest fiskar trots tsröm opch ca 3 gånger mr en turist 2an så vist går det .. Kör Calcuta 400 0,17 p,och ett fenwick trigger stick. Eller rocket med power handel och sjöäbjörnen spö... Mintur båts låda inehåller ca 20 hallbäckre 120 gr två runt 200 gr samt 100 gr vigler och några 130 wigglan.. G¨år bra var gång .. En liten wiggler bläckfisk 30 cm ovamnför på kort kortt tafs gör med sussen eller en gummimack av minsta modelan... hm ja min stavning blir inte bättre av sprit

Sen kör bra beteslås om du vill vi snackar inte norge fiske eller bulla.. tror jag. En bilk som ',är nere 5 sek på ett bra sätt fiskar bättre än en pilk som går upp och ner i tio minuter på nästan samma sät...

Sen ja ibland har turisterna tur ... Mne det får man ta hehe
    Senast ändrad av Havsfiskenytt.Patrik; 2010-03-26, 20:14.

Kommentera

Redan tagit ett par ordentliga klunkar av fredagsgroggen märker jag
      http://bynnasfiske.blogg.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Låftamannen Visa inlägg
        Redan tagit ett par ordentliga klunkar av fredagsgroggen märker jag

KLart blve för mycket med fiske spö val i dag.. Får fan bli två nya nore utrustnigar hehe .. Uglysticks nya mums mums och en 16 och en 20 toru,ium blir j trevligt.. Skål och trevlig helg alla

Kommentera

Bort med beteslås, kör endast ringar.

Kör silltackel du, och låt sillen sitta på så kanske en torsk hugger på sillen och fastnar på kroken. Är det ingen sill att prata om så sätt på bläckfisk tackel istället. Och lyssna noga på vad skepparn säger om fiskedjup, och var SNABB! att släppa ner, oftast driver man så snabbt att det bara är på första nedsläppet man har chans på fisk och först ner får ofta fisken. Strömmar det mycket så sätt på en rundpilk eller sexkantspilk för att minimera strömmotståndet, gärna en lite tyngre!

Själv ska jag ut veckan efter dig! Hoppas Thomas kör turer då. Skitfiske!

Kommentera

Hmmm, kanske bör förtydliga lite.

Om torsken INTE går i sillstimmen och kalasar utan står nere på botten gäller en helt annan fiskemetod.

Då är det mer som öringen säger att det gäller att fiska "korrekt" en kort tid istället för att pilka på i 10 min. Då det är rent torskfiske på botten skall du ner så fort skepparen plingar, pilka några gånger, ner till botten igen osv. Här gäller det att hitta "känslan" för dagen vad som ger torsk. Vid just detta fiske brukar det alltid vara två typer av fiskare som kammar hem störst och flest torskar...nämligen de mest rutinerade och nybörjare. Det är väldigt intressant och jag har själv stått och fiskat bredvid en grym Marian (Tumlaren) och fått storstryk trots att jag försökt härma hans fisketeknik....och han bara skrattade...en riktigt skön kille!

Som med allt fiske gäller det att variera fiskemetod efter dagens förutsättningar.

Det är faktiskt väldigt ofta som rejäla torskar sitter på en lite sillakrok, man blir förvånad att de inte går av oftare!

Berätta gärna hur det gick!

Kommentera

Glömm inte att ta med jiggar----om th kör in på grundare vatten.

Kommentera

.

Jo det hela börjar klarna upp nu Mikael, ska blir riktigt kul, berättar hur det gick sen på kvällen i denna tråden.

Werner1: satan, har inga stora tunga jiggar dessvärre, skulle det va så att de kör in på grunt får ja nog helt enkelt ta på nå lättare och mindre pilk och hoppas på det bästa.
                sigpic
                www.fkpgear.com
                Fiskkonservator.se
                Blogg fiskkonservator-lubbe.sportfiskeforum.se

Kommentera

halloj lubbe

som oringen skrev hallbeckare eller wiggler är utan tvekan bäst i sundet mao samma prylar som slovakerna fiskade med
                  gäller bara att hitta var fisken står

ett tips är att fiska med en sillkrok på lång tafs precis ovan pilken då får du på en sill där och torsken sväljer både pilk och sill
                  jag ska själv ut på premiär för iår på söndag med båten

ha det gott
                  Senast ändrad av snickarn; 2010-03-27, 00:58.

Kommentera

.

Ursprungligen postat av snickarn Visa inlägg
                    halloj lubbe

som oringen skrev hallbeckare eller wiggler är utan tvekan bäst i sundet mao samma prylar som slovakerna fiskade med
                    gäller bara att hitta var fisken står

ett tips är att fiska med en sillkrok på lång tafs precis ovan pilken då får du på en sill där och torsken sväljer både pilk och sill
                    jag ska själv ut på premiär för iår på söndag med båten

ha det gott
                    Tjeeeeena Markus! Hmm mjo ja har bara det ja har på bilden, men jag har för mig att ja använt några av gejorna när ja va ute med dig, med någerlunda framgång, i lådan har ja köpt på mig lite häcklor, och kommer förmodligen mestadels köra spik rakt ner på botten med 300g pikarna (förhoppningsvis haha) och känna mig fram och byta å testa) Ja där e fler som snackat om sillvåldtäckten, ska helt klart beprövas, det enda jag är osäker på är storlek på krokarna på torsk-på-sill tacklet, tillräckligt små för att sill ska fastna, men även tillräckligt stor för torsken, aja d e bara till att testa bland det jag har, fan inte handla mer usch.

Ha d så gott på premiärturen (om där finns nå kvar i sundet efter att jag varit och skördat.......................)
                    sigpic
                    www.fkpgear.com
                    Fiskkonservator.se
                    Blogg fiskkonservator-lubbe.sportfiskeforum.se

Kommentera

kanske ingen ide att önska dig lycka till när du redan varit ute.
                      men en rapport om hur många tiokilosklunsar du dragit upp vill vi ha

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                      6 svar
                      1 230 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Öresundsfiske  
                      Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                      6 svar
                      556 visningar
                      0 gillar