Avet SX 5.3 MC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Avet SX 5.3 MC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Avet SX 5.3 MC

Hej alla lyxare! Det är så att jag funderar på en ny rulle. Har kollat på Avet SX 5.3 MC (http://www.jandh.com/p-1346-avet-sx-...drag-reel.aspx). Blir första fisket med båt nu till sommarn men kommer även att kasta från land. Så är denna rulle något för mig? Ska användas i Norge och hade tänkt fiska sej, torsk, hälle mm. Som sagt är nybörjare vad gäller havsfiske men denna verkar vara "bra"? Eller är jag kanske helt bakom flötet nu?

Blev att jag beställde den nu.. Tog med 275m ProStrike 30lb lina. Får hoppas att den duger! blev ca 2000kr med frakt

Om någon funderar på att beställa så hittade jag en rabattkod (JHSUPER) på 10% också.

Kommentera

Amerikanarna gillar iaf den till lite tyngre fiske när de inte tycker att en ambassadeur rulle i liknande storlek räcker till i. Inte lika bra att kasta med som en ambassadeur men bättre på att veva hem tung fisk med.

Kommentera

Okej har faktiskt aldrig testat en ambassadeur. Nåja jag får väl testa och se hur den fungerar för mig Går det att jerka med den eller blir den kanske för stor? Har som sagt inte så bra koll ännu

Kommentera

Fick rullen idag och slapp undan tullen också! Den var mycket mindre än jag trodde så är mycket möjligt att den funkar bra till jerkfisket. 2000kr för rulle, 275m StrikePro + frakt. Billigt och bra! Blir nog att betställa fler ggr från J&H

Kommentera

Det är smidiga rullar. Men hur blir det med jerkfiske utan linspridare?

Kommentera

Bra fråga.. Jag får helt enkelt testa ifall det går bra. Annars så blir det en rulle till jerkfisket också

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
              6 svar
              1 223 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Öresundsfiske  
              Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
              6 svar
              538 visningar
              0 gillar