Rulle till djuphavsmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rulle till djuphavsmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rulle till djuphavsmete

Undrar bara vad folk rekommenderar för rulle till mete på upp till 400 meters djup. Detta ska vara typ "maxgränsen" då jag även vill kunna använda rullen till annat, dvs det ska få plats ca 500 meter lina av lämplig diameter. Fungerar
    Tekota 600 LC? Eller linkapaciteten där är för liten? Hade gärna velat ha en räkneverksrulle på köpet!

Tack på förhand

Shimano TLD 20, Penn330GTI, Penn Senator 3/0 eller 4/0 HS eller en Okuma, Daiwa etc i motsvarande storlek, laddad med typ 0,20 eller grövre flätlina lite beroende på vad man fiskar efter.

Kommentera

En Shimano Torium 30 är vad du behöver. och den kan du änvända till Helleflundrafisket och torskfisket. Den tar cirka 670meter 50lbs POWERPRO.

Kommentera

Glöm Tekotan när det gäller djupfisket.
        Jag hadde nog satsat på den här :http://cgi.ebay.com/DAIWA-Saltist-Le...222165004r5902

Den har allt som Tekotan har bara hacket större.
        Men min erfarenhet säger mig att linspridare och räknevärk har en tendens att ge upp förr eller senare. Svaga länkar som är bra att ha i en del situationer men absolut inte nödvändigt.
        Annars så finns det flera saltist modeller med vettig utväxling (inte för hög) utan linspridare.

Själv använder jag den här och det är den absolut bästa rullen jag har användt till djupfisket och den funkar även väldigt bra på grundare vatten.

Tidigare använde jag Tiagra 16 men den blev för tung och klumpig.

Kommentera

Tackar för tipsen. Jag får se vad det blir. Daiwan verkade intressant, men det verkar inte som om någon i Sverige tar hem denna. Och tullen från USA är väl ganska dyr? (Såg bara ex från USA)

Kommentera

Du får räkna med momsen om dom inte sänder den som "gift" eller skriver ner värdet. Dom flesta gör det om du frågar.
            Men det är inte omöjligt att någon butik kan beställa hem den från Daiwa om du frågar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
              Du får räkna med momsen om dom inte sänder den som "gift" eller skriver ner värdet. Dom flesta gör det om du frågar.
              Jaha, då ska jag ta och kolla upp det där. Den rullen verkar perfekt för min del.
              Tack ska du ha för infon

Kommentera

Jonas jag känner en som tar hem saker från Usa, så PM:a mig om det är intressant.
                Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Jag glömde helt bort att Tekotan finns ju faktiskt i 700 o 800 storlek också så då borde du vara i mål.

Kommentera

Har en Torium 30 ny i kartong. Hör av dig om du är intresserad. fiskefalken@live.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                    6 svar
                    1 230 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Öresundsfiske  
                    Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                    6 svar
                    556 visningar
                    0 gillar