Kamatsu har den första varianten (http://www.rokmax.com/products/bigimages/305.png) så de lär komma hem till Svedala så småning om.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Testat detta beteslås?
Collapse
X
-
-
Starkare beteslås får man nog leta efter. Polarn kör dom till sitt flundrafiske med jigg och han kör dom även vid trolling i östersjön. Hade tänkt att rigga några jerktafsar med dessa, men de är inte så smidiga i mindre storlekar med kalla fingrar, så det får "duga" med Berkley Cross-Lock till det fisket.Team El-Ge Småland
http://nizzeofredde.blogspot.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CERO Visa inläggNågon som använder eller har provat den här typen av beteshakar?
Har känt och klämt lite på en men inte testat fiska med den, känns lätt att böja isär för att byta tafs/bete men skall tydligen vara väldigt dragstark. Fungerar de till medeltungt havsfiske eller kan fisken bända sig loss?
Nothing is for ever!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Cero; Jag köpte sådana Mc Mahon Berkley-Hakar av FIG i Gnosjö när de var agent för Berkley i Sverige. Mina Berkley-hakar blev snabbt utbytta till Rosco redan i början av 1970-talet när jag insåg att de alltför ofta öppnade sig själva under drillning av fisk.
Nothing is for ever!
Old Firehand
Igen: tack för svaren
Zelle: de nedre skruvlåsen har också funnits på el-ge men var slut sist jag var där i alla fall.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av CERO Visa inläggOj! Har de funnits så länge, då var inte ens jag uppfunnen. Då borde du hunnit testa dem under några fisketurer sedan dess och det känns tryggt!
Igen: tack för svaren
Zelle: de nedre skruvlåsen har också funnits på el-ge men var slut sist jag var där i alla fall.
Nothing is for ever!
Old Firehand
Kommentera
-
Hej Old Firehand, jag missförstod dig då jag trodde att Du bytt ut dina Berkley hakar till Rosco:s variant som vi pratar om här.
Beteckningen verkar vara som ovan nämnt Rosco Mcmahon "scissor snap", 110lbs.
De borde absolut inte kunna öppna sig själva eftersom man måste trycka ihop eller bända isär med kraft för att öppna. Detta är dessutom omöjligt att göra med ett bete fasthakat i ändläget.
Kanske är designen annorlunda mot Berkleys?
Vill ju inte ha fisk som bryter sig loss när det ruskar runt lite!
Mvh / CERO
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
|
6 svar
1 230 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-16, 19:05 | ||
Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13