Ambassadeur seascape 40 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur seascape 40

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tsunami Visa inlägg
    Tjena Patrik!

Jajamen 11/8 åker vi till Söröya och då ska jag slå ditt torskrekord!! En fråga hur gör man om man vill vara med i Malmö torskfestival?
    Okej vi åker upp den 16/6 och fiskar 2 veckor som vanligt där uppe. Ja lycka till det kan behövas inte alldeles lätt att komma över 30 kg. Men om du skulle göra det så skulle jag vara den 1:a till att gratulera dig.

Du kan läsa mer här om Malmötorskfestival här https://www.Malmosportfiskeklubb.se/...n/Default.aspx
    Senast ändrad av Patrik (Team Poseidon); 2009-10-06, 16:51.
    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Ja det känns som det är sjukt svårt att komma över 30.. Det som är ännu sjukare är att det inte känns helt orealistiskt att det kommer en på 40 från söröya snart, Jag ska testa att skicka ner en 2 kilos sej vid uertoppen och se vad som händer.. Var tog du din bjässe? rosa?

Kommentera

Jag vet många som varit där uppe ett antal gånger vissa är äver 20 kg någon inte, bara att komma över 25 kg är ganska svårt. Detta året var torskfisket sjukt bra på söröya under tiden vi var där och vi pricka verkligen rätt vi hade 5 st över 20 kg med följande vikter 21, 23, 25,2, 27, och 31,3 kg sen hade vi minst 20 st mellan 15 - 20 kg. Jag tog min på Reis det kom 3 över 30 kg på en vecka och alla togs på Reis. Tysken som vi fiska med skicka ner en sej runt 1,5 kg ute på uertoppen och han fick på en grymt stor torsk som han dock tappa i ytan vi andra veva upp och skulle köra bort och hämta den då hade den kvicknat till och simmat ner igen. Men den torsken var inte liten så mycket kan jag säga helt säkert 25 + det var vi alla överens om. Dom har ju tagit många 20 + på uertoppen så dom finns där.

Ska ni rikta fisket efter något speciellt, blir det 1 eller 2 veckor där uppe ?

Kommentera

Det blir bara en vecka tyvärr.. vad vi ska rikta fisket efter beror nog lite på vädret, För mig är det nåt speciellt med stora torskar så jag ska satsa lite på dem och sen så blir det ju förstås att jaga en stor flundra. jag fick sju st förra året men alla var väldigt små ( tappade dock en stor då jag satt och halvsov o missa mothugget...) sen ska jag prova speedjigging på sej. Vi hade sjukt bra torskfiske på runningen vägde dock bara en 28kg men vi hade många mellan 15-20. Känns som reis och runningen och rosa sent på säsongen är det som gäller för de stora. Sen så är jag lite sugen på att prova skreifisket någon gång också. En fläckig havskatt hade ju också varit kul att fånga men det känns som att det är mycket tur inblandat om det ska lyckas.. Uer fisket lockar inte mig så mycket massa massa vevande med små lubbar och småuer innan det händer nåt..

Kommentera

Den torsksviten måste vara en av dom bästa i historien Grattis!!

Kommentera

Ursprungligen postat av tsunami Visa inlägg
              Den torsksviten måste vara en av dom bästa i historien Grattis!!
              Nja där är folk som haft bättre bland annat i september 2008 ute på Råsa när dom tog den på 34 kg, Men kul är det när man prickar rätt och allt stämmer.

Kommentera

Ett ögonvittne påstår att ett av de mer välkända guideföretagen hade en hel låda med havererade Amba-7000 som inte pallat trycket för sejrace och hälleflundra. Själv smällde ögonvittnet två såna rullar på fyra timmars sejrace dagen han var där. Men de är ju sponsrade av ABU, så rullarna räknas förmodligen som förbrukningsartiklar likt jiggar och krokar. Sen ska man minnas att guiderullarna får slita hund varje dag, hela säsongen, en helt annan grej än Fiske-Svensson som åker till Norge än vecka om året.

Men nu gör företagets främsta profil reklam för Penns dyrare varianter på sin välbesökta blogg. Dra era egna slutsatser av det.
                Fyra Gulp och en Rom & Cola
                Besök min fiskeblogg

Kommentera

Oj då massiv kritik mot abu ambassadeur.
                  Hoppas den håller en vecka om året för det är det den ska hålla för.
                  Men är det någon som provat seascape 40, det var mest tal om vanliga ambassadeurer som krashat, de ser ju likadana ut från den minsta till 10000 modellen i princip.
                  Seascape ser betydligt grövre ut, mycket lik penn´s bra rullar. Ja jag får väl rapportera om den krashar i maj 2010.
                  Mvh Robban

Kommentera

Vad är det som går sönder på Ambassadeur-rullarna vid tyngre fiske? Att linspridaren går sönder kan jag förstå, OM första öglan på spöt sitter för nära rullen. 10 000 är ju ganska bred, så att det blir en rejäl belastning där är ju inte så konstigt. Vad är det mer som ger sig?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                    6 svar
                    1 230 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Öresundsfiske  
                    Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                    6 svar
                    556 visningar
                    0 gillar