Ambassadeur seascape 40 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur seascape 40

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur seascape 40

Vad tycker ni om denna rulle, har en på g och skulle vara kul att höra någon, de ser förbannat stabila ut, ska havsfiska i norge så behöver rejäla grejor. mvh Robban

Någon Ambassadeur är det inte, det ser ut som en Penn-rulle av enklare slag.

Edit: Förtydligat
    Senast ändrad av Wachtel; 2009-10-01, 21:23.

Kommentera

Ett bättre val i den prisklassen vore en Daiwa SG47LCA. Fin räkneverksrulle som används av många i Norge.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wachtel Visa inlägg
        Ett bättre val i den prisklassen vore en Daiwa SG47LCA. Fin räkneverksrulle som används av många i Norge.
        Jag köpte 2 seascape 40 nya i kartong för 1000:- , ska ha ett lättare set också.

kolla kartongen, abu ambassadeur =)

köper inget amerikanskt skit(penn) om jag inte måste ha något till jänkebilen, men daiwan kan man ju kolla upp, men tror det blir en 7000 syncro till det lättare fisket.
        abu ambassadeurer vet man är bra oftast.
        Mvh Robban
        Senast ändrad av gösar; 2009-10-02, 16:37.

Kommentera

de e en abu rulle, den va i napp o nytt, vet ej om de var i år eler någott annat åt

Kommentera

Kolla bilden nedan från Penns Hemsida. Rullen till höger är inte lite lik ...

Att Abu tydligen smackar dit etiketten på vad som helst är en annan femma. I slutändan beror det väl på vad vi själva definierar som en Ambassadeur. Jag har en Revo som också har Ambassadeur skrivet på lådan men inte är det någon riktig Amba i mina ögon.

Ett tips! Köper du en äldre 7000 (-2006) så uppgradera bromsen.

Kommentera

Jo den var rätt lik den vänstra om du kollar på stativet förutom öglorna som den högra har, men abu´n ser stabilare ut, helgjutet stativ , men visst är de lika.
              Senast ändrad av gösar; 2009-10-02, 22:56.

Kommentera

Satsa på något annat om du jagar storfisk! Mina och många andras erfarenheter säger att abus prylar inte håller måttet när det verkligen smäller på.. Hade en dansk i min båt på söröya som krashade två ambassadeur 10000 på en vecka... och då var det ingen storflundra direkt.. satsa på daiwa saltist, shimanos rullar, avet eller penn om du vill ha oddsen på din sida!

Kommentera

Precis som "tsunami" skrev så satsa på något annat har också sett 7000 rullar gå i sönder. Jag skulle aldrig åkt upp med en sån. Det är inte värt att tappa sin drömfisk pga att rullen gick sönder shimanos rullar pallar inte det tuffa fisket, det är min uppfattning i alla fall. Du har bland annat Daiwa saltiga, shimano trinidad även Avet för att nämna några grymma rullar. Men vill man inte lägga så mycket pengar på en rulle. Så har man en riktigt prisvärd rulle och det är shimano torium 20 ligger på runt 2000 kr hög utväxling på den också. Fiskar du riktigt djupt efter kungsfisk eller andra arter så kan det vara skönt med hög utväxling. Du kan ju ta hem den från USA då får du en ännu bättre rulle för dina pengar..

PS: Blir det någon Norgeresa nästa år Johan ???
                  Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Tjena Patrik!

Jajamen 11/8 åker vi till Söröya och då ska jag slå ditt torskrekord!! En fråga hur gör man om man vill vara med i Malmö torskfestival?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                    6 svar
                    1 230 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Öresundsfiske  
                    Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                    6 svar
                    556 visningar
                    0 gillar