Vad tycker ni om denna rulle, har en på g och skulle vara kul att höra någon, de ser förbannat stabila ut, ska havsfiska i norge så behöver rejäla grejor. mvh Robban
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ambassadeur seascape 40
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Wachtel Visa inläggEtt bättre val i den prisklassen vore en Daiwa SG47LCA. Fin räkneverksrulle som används av många i Norge.
kolla kartongen, abu ambassadeur =)
köper inget amerikanskt skit(penn) om jag inte måste ha något till jänkebilen, men daiwan kan man ju kolla upp, men tror det blir en 7000 syncro till det lättare fisket.
abu ambassadeurer vet man är bra oftast.
Mvh RobbanSenast ändrad av gösar; 2009-10-02, 16:37.
Kommentera
-
Kolla bilden nedan från Penns Hemsida. Rullen till höger är inte lite lik ...
Att Abu tydligen smackar dit etiketten på vad som helst är en annan femma. I slutändan beror det väl på vad vi själva definierar som en Ambassadeur. Jag har en Revo som också har Ambassadeur skrivet på lådan men inte är det någon riktig Amba i mina ögon.
Ett tips! Köper du en äldre 7000 (-2006) så uppgradera bromsen.
Kommentera
-
Satsa på något annat om du jagar storfisk! Mina och många andras erfarenheter säger att abus prylar inte håller måttet när det verkligen smäller på.. Hade en dansk i min båt på söröya som krashade två ambassadeur 10000 på en vecka... och då var det ingen storflundra direkt.. satsa på daiwa saltist, shimanos rullar, avet eller penn om du vill ha oddsen på din sida!
Kommentera
-
Precis som "tsunami" skrev så satsa på något annat har också sett 7000 rullar gå i sönder. Jag skulle aldrig åkt upp med en sån. Det är inte värt att tappa sin drömfisk pga att rullen gick sönder shimanos rullar pallar inte det tuffa fisket, det är min uppfattning i alla fall. Du har bland annat Daiwa saltiga, shimano trinidad även Avet för att nämna några grymma rullar. Men vill man inte lägga så mycket pengar på en rulle. Så har man en riktigt prisvärd rulle och det är shimano torium 20 ligger på runt 2000 kr hög utväxling på den också. Fiskar du riktigt djupt efter kungsfisk eller andra arter så kan det vara skönt med hög utväxling. Du kan ju ta hem den från USA då får du en ännu bättre rulle för dina pengar..
PS: Blir det någon Norgeresa nästa år Johan ???Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
|
6 svar
1 230 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-16, 19:05 | ||
Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13