HÖ beten? Tips tack:) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HÖ beten? Tips tack:)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av JonSve Visa inlägg
    Vill gärna ha lite tips på havsöringsbeten till haspelfiske. Vore trevligt om nån kunde ge lite tips på både wobbler som sked Gärna nån bild oxå så man ser hur dom ser ut
    Hej Jonas Svensson; Det är som flera skriver här ovan. Vicke, Toby, Viking Herring och Sandgrävlingen är otroligt populära, "nästan självfiskande" och mycket lättkastade Havsöringsdrag. Med haspelutrustning kan du även kasta lätta wobbler som Bomber B15A och min egen favorit den ledade och något tyngre wobblern Bomber B15J (Jointed).

Själv fiskade jag mycket efter havsöring åren 1975-1998 när det var gott om Havsöring i Stockholms skärgård. Jag var så inne i Havsöringsfisket några år att jag ritade och lät en silversmed tillverka ett eget Lax- och Havsöringsdrag i nysilver åt mig på 1980-talet. Draget, LEF Candy som än idag finns att köpa i 24 och 32 gram är S-format och handpolerat med nedfasade kanter. Det wobblar fint i vattnet och sjunker också wobblande vid spinnstopp. 24 grams LEF Candy är säker på Havsöring och 32 grams har lockat många Laxar till hugg i Norges berömda laxälvar som Alta, Gaula, Namsen, Orkla, Repparfjordelva och Surna.
    Go for the Big Trouts and Salmons!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
    Senast ändrad av Old Firehand; 2009-09-16, 19:03.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
    6 svar
    1 230 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Öresundsfiske  
    Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
    6 svar
    556 visningar
    0 gillar