Funkar min jerkrulle vid fiske från turbåt helsingborg? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funkar min jerkrulle vid fiske från turbåt helsingborg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Funkar min jerkrulle vid fiske från turbåt helsingborg?

Ska ut på lördag och undrar om jag kan ta min jerkrulle Eon i 6000 storleken med 0,36 flätlina och fiska med... min okuma magda är i risigt skick och har bara nylonlina på...
    Vad är det för betestyngder man kör nu och hur djupt?

Ursprungligen postat av Marc_Bolan Visa inlägg
    Ska ut på lördag och undrar om jag kan ta min jerkrulle Eon i 6000 storleken med 0,36 flätlina och fiska med... min okuma magda är i risigt skick och har bara nylonlina på...
    Vad är det för betestyngder man kör nu och hur djupt?
    Rullen funkar nog men det är värre med spöt jerkspön är helt värdelösa när man ska pilka .

Räkna med 200-300 gram är väll inte så djupt där om ni ska ha torsk . Tänk på att man kan trassla med dom som fiskar på andra sidan . Bästa är å stå på den sidan som har ström utåt . Å din tjocka lina tar en del ström så kan ju prova annars har väll dom lånespön .

/Fredrik

Kommentera

Spö har jag, det ska nog gå fint... hellre 0,36 flät än 0,60 gummisnodd(nylon)

Kommentera

Klart att det funkar, jerkspöt med! 0,36 är väl lite overkill men det funkar.Har man aldrig fiskat i sundet skall man inte yttra sig. 100gr upp till 200gr i värsta fall är pirkarna som används. Till och med ner till 50gr kan vara aktuellt när man är inne på lite grundare och det är lite ström.
        Senast ändrad av Wreckbender; 2009-07-29, 23:24.
        Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
        6 svar
        1 230 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Öresundsfiske  
        Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
        6 svar
        556 visningar
        0 gillar