Daiwa SG 47LCA eller Shimano Tekota 500LC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa SG 47LCA eller Shimano Tekota 500LC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Fullgubben Visa inlägg
    Hej, det enda negativa jag hört om någon av rullarna är att Tekotan inte klarar minusgrader, den kärvar tydligen i kyla. Har själv kört med SG47 i flera år och gillar dem skarpt.
    Om du därmed menar den "klassiska SG47LC" usch säger jag skämtrulle med bra slirbroms och bra räkneverk iofs det kan man inte ta ifrån dem men resten.......... nä går bort direkt
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Har själv lite blandat skrot, förvisso inget havsfiske, men till trolling. Tekotan och Ambassadeurerna med räkneverk har jag inte unnat mig några pga av priset, men har några daiwor, några okumor och nån ambassadeur utan räkneverk. Daiworna är okay, men den dag jag stegar in i en butik och köper 10 lika rullar, (när nu det ska ske...) blir det nog ändå inte daiworna. Det jag främst ogillar med dom är att jag tycker de tar in för lite lina per vevvarv. Har iofs inte köpt till några power-handles, kan tänka mig att det kompenserar upp lite, eller?

Hade jag stått och dunkat efter torsk hade jag nog gått på nån riktigt svindyr jävel. Helst med tanke på att det inte blir så stor skillnad när det är just en rulle som ska inhandlas, (inte 10 st)...

Kan tänka mig att tumregeln "man får vad man betalar för" gäller räkneverksrullar precis som med alla andra prylar....

Lite off-topic såg jag förresten ett galet bra citat i senaste fiskejournalen:
      "Min största rädsla, (om jag skulle dö), är att min fru ska sälja min fiskeutrustning för samma pris som jag sa till henne att jag betalat för den".

Kommentera

Läste samma citat och det är underbart

Kommentera

kände på en 600 idag och den kändes inte fel verkar väldigt stabil sover på det någon natt till
          tack för alla svar

mvh fredrik

Kommentera

Tekota 600LC är den klart bästa rulle jag har havsfiskat med du kommer garanterat inte att bli besviken om du fastnar för den till slut, dock har jag aldrig använt den i minusgrader. Lycka till med din rulle vad det än blir.

Kommentera

Har Tekota rullar till trollingfisket och är helt igenom nöjd!! Suveräna rullar som presterar i alla lägen, känns robusta och pålitliga, dessutom tycker jag personligen de är trevligare att hålla i gentemot SG47, men det är ju givetvis en smaksak.

Har fiskat med Tekota rullar i bra många minusgrader och aldrig märkt att det skulle vara något problem, eller att de skulle kärva!

Jag rekommenderar varmt de rullarna!

Kommentera

köper en 600 idag tack för era åsikter

mvh fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                6 svar
                1 223 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Öresundsfiske  
                Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                6 svar
                540 visningar
                0 gillar