Ursprungligen postat av Fullgubben
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa SG 47LCA eller Shimano Tekota 500LC
Collapse
X
-
Har själv lite blandat skrot, förvisso inget havsfiske, men till trolling. Tekotan och Ambassadeurerna med räkneverk har jag inte unnat mig några pga av priset, men har några daiwor, några okumor och nån ambassadeur utan räkneverk. Daiworna är okay, men den dag jag stegar in i en butik och köper 10 lika rullar, (när nu det ska ske...) blir det nog ändå inte daiworna. Det jag främst ogillar med dom är att jag tycker de tar in för lite lina per vevvarv. Har iofs inte köpt till några power-handles, kan tänka mig att det kompenserar upp lite, eller?
Hade jag stått och dunkat efter torsk hade jag nog gått på nån riktigt svindyr jävel. Helst med tanke på att det inte blir så stor skillnad när det är just en rulle som ska inhandlas, (inte 10 st)...
Kan tänka mig att tumregeln "man får vad man betalar för" gäller räkneverksrullar precis som med alla andra prylar....
Lite off-topic såg jag förresten ett galet bra citat i senaste fiskejournalen:
"Min största rädsla, (om jag skulle dö), är att min fru ska sälja min fiskeutrustning för samma pris som jag sa till henne att jag betalat för den".
Kommentera
-
Har Tekota rullar till trollingfisket och är helt igenom nöjd!! Suveräna rullar som presterar i alla lägen, känns robusta och pålitliga, dessutom tycker jag personligen de är trevligare att hålla i gentemot SG47, men det är ju givetvis en smaksak.
Har fiskat med Tekota rullar i bra många minusgrader och aldrig märkt att det skulle vara något problem, eller att de skulle kärva!
Jag rekommenderar varmt de rullarna!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
|
6 svar
1 223 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-16, 19:05 | ||
Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13