Daiwa SG 47LCA eller Shimano Tekota 500LC - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa SG 47LCA eller Shimano Tekota 500LC

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa SG 47LCA eller Shimano Tekota 500LC

vilken rulle rekommenderar ni som är experter här på sidan. diwa kan jag få fä ca 1300 vilket talar för den då chimanon kostar ca 2500 vill helst ha i meter och då är det ju chimanon. Är ute efter en rulle med kvallite och bra räknervek.

tack på förhand och skitfiske på er

Shimano:n utan tvekan.

Kommentera

Jeg kjenner en profesionell fiskeguide som var sponset av Normark (Shimano) som la vekk sine Tekotaer og kjøpte seg SG47LCA.

Kommentera

hej .varför meter?de flesta riggar är i fot.du lär dig fort,jag lovar.beställ rullarna från staterna llr som jag gjorde via attitude baits.borde gå å få för ca 1000lappen.kolla bass pro llr liknande.mvh stefan

Kommentera

rullen ska användas till de "grova" torskarna runt de skånska kusterna och lodet visar meter, inte alltid som torsken står på botten här då man ofta får ta den i sillstimmen på våren.

Jag vill ha en kvalitets rulle då min ambassadeur 5000 som nu snart är 20 år kammal har börjat vissla på sista melodin

mvh fredrik

Kommentera

Köpte mig själv en Tekota 600LC för "allround" havsfiske. Inför nästa års norgeresa blir det nog en Avet, Trinidad eller liknande.
            Tekotan är riktigt skön, bra mycket bättre än Ambassadeur 7000 tex.

Kommentera

Hej, det enda negativa jag hört om någon av rullarna är att Tekotan inte klarar minusgrader, den kärvar tydligen i kyla. Har själv kört med SG47 i flera år och gillar dem skarpt.
              Draellvete.

Kommentera

tacka ödmjukaste för alla svar verkar som att rösterna går 50-50% finns här fler röster annar så får jag spela tärning om vilken rulle det blir

Kommentera

Jag har sg47lca och 27lca till gäddtrolling. De är kanonbra tycker jag!
                  Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Jag har båda, för torsk skulle jag rekommendera en Tekota 600 eller en SG47. Tekotan känns robustare men SG47:orna är också bra. Har du haft Amb 5000 innan så räcker SG47 mer än väl.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                    6 svar
                    1 223 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Öresundsfiske  
                    Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                    6 svar
                    538 visningar
                    0 gillar