För en nästan komplett instruktion i detta fiske kan du kolla under fisketips på http://www.teamlillamy.se/ de kallar detta fiske "pillemete". Efter att ha läst det går du från novis till expert...om man bortser från att du bör lägga några 100 timmar med själva fisket förstår ;-).
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bottenmete med räka
Collapse
X
-
@Statte - Tänk pytagorats sats. Så länge som du inte kastar allt för jävla långt så får du en vinkel mellan botten/Lina och den tänkta vertikallinjen från linan till botten. Vilket gör att övre tacklad krok hänger "fritt". Vet att man även kan köra små flytkulor men jag har aldrig haft behovet när jag räkmetat efter båge. Var dock längesen då jag numera enbart kör flugstång oavsett art jag jagar...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av statte Visa inläggJo jag fattar ... men den övre kroken sjunker inte till botten fast an inte har något flöte på den??
MVH
Kommentera
-
Angående glitter och annat krimskrams på tackeln så är min erfarenhet att glittertackel är bättre ute på sjön medans "rena" tackel är bättre i hamnar och från pirar. Varför vet jag ej, måhända är plattisar mer rovgirig längre ut till sjöss.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
|
6 svar
1 223 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-16, 19:05 | ||
Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13