Havsfiske - flätlina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiske - flätlina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsfiske - flätlina

ska ut på havsfiske så fixade ny lina på min multirulle. Mörkgrön savage bigfish och satt på ca 30 cm grön nylon lina i änden där pilken ska sitta för att inte skada flätlinan mot botten. (räcker 30 cm föresten?) jag är nu osäker på lin valet, syns inte mörkgrön flät och grön nylon lina mycket och kommer göra fisken skygg från att hugga? eller ingen man behöver oroa sig för på 50 meter djup efter torsk?

tack för svar

Har en grön lina på min havsfiske rulle, har inte märkt att någon har skyggat, har huggit som förut.
    Nylon som slit tafs, ja jag skulle absolut ha längre än 30cm, använder mig av 1-1,5m tafs.
    Men jag metar också mycket efter botten.
    I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av mrfishalot Visa inlägg
      ska ut på havsfiske så fixade ny lina på min multirulle. Mörkgrön savage bigfish och satt på ca 30 cm grön nylon lina i änden där pilken ska sitta för att inte skada flätlinan mot botten. (räcker 30 cm föresten?) jag är nu osäker på lin valet, syns inte mörkgrön flät och grön nylon lina mycket och kommer göra fisken skygg från att hugga? eller ingen man behöver oroa sig för på 50 meter djup efter torsk?

tack för svar

Färgen spelar ingen roll däremot gör tjockleken de . 0,23-0,28 själv har ja kört 0,35 å det va ingen vidare tar väldig massa ström ,kan ju bero på att det alltid är storm när ja är på semester.
      Du får lättare bottennapp med tjockare lina . Å ja skulle köra med 50 cm tafs av
      0,80 -1 mm nylon för å va på säkra sidan .

/Fredrik

Kommentera

Vilken knut är att rekommendera?

Kommentera

albright knut e överlägsen skarvknut

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
            .... . Å ja skulle köra med 50 cm tafs av
            0,80 -1 mm nylon för å va på säkra sidan .

/Fredrik
            Är inte 50 cm lång tafs lite kort, själv brukar jag ha en 3 - 4 ggr så lång tafs.
            Pike Vobiscum

Kommentera

Ursprungligen postat av mrfishalot Visa inlägg

tack för svar
              Kör med 0,80-0,90 nylon 1,5 meter som tafs. Själv kör jag med gul eller röd flätlina power pro 0,19 eller 0,23, räcker gott och syns bättre än grön lina vilket gör att fiskaren ser linan bättre. Torsken bryr sig inte. Jag knyter ett lekande med en pärla ovanför mellan tafs och flätlina. Gör bra knutar och provdra dom.
              Hälleflundrafiskare

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
              6 svar
              1 223 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Öresundsfiske  
              Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
              6 svar
              538 visningar
              0 gillar