Packa för flyg till Norge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Packa för flyg till Norge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Packa för flyg till Norge

Ska upp till Röst om en vecka och vi skall flyga upp.
    köpenhamn-trondheim, trondheim-bodö, bodö-leknes, leknes-röst....hyfsad resa men vad gör man....
    Finns det ngn som har tips hur man ska packa så smidigt som möjligt, och vad man måste tänka på f.ö
    Jag har en hemmagjord spötub av 100mm avloppsrör på 1,5m, problem att checka in???

Jag har använt hemmagjorda spötuber vid mina tidigare flygresor till Bodö och Tromsö och de går som specialbagage, vilket kan vara lite bökigt. Men det har funkat. Jag och polaren tejpade ihop våra spötuber så att de blev ett enda kolli. Jag brukar tejpa fast ett rep i tuberna som axelrem också, så blir det smidigare att bära.

I år ska jag fiska i vttnen kring Havöysund. Flyget går till Alta med tre flighter per tripp, och nu funderar jag på att bara ta med traveller-spön. som går som ordinarie bagage. Jag har ett 20-punds RT waypoint, ett Shimano Beastmaster STC 240 (ul-haspel för grunt pillefiske). Tänkte även försöka få tag på nya modellen Tica Cod Travel, ett tredelat haspelspö för tunga jiggar.
    Fyra Gulp och en Rom & Cola
    Besök min fiskeblogg

Kommentera

Specialbagage, vad menar du med det??? Extra kostnad??

Kommentera

Ursprungligen postat av Lutfisken Visa inlägg
        Nej en särskild disk där man lämnar in grejer som barnvagnar, hundar i bur, skidväskor och spötuber. De brukar inte komma på det vanliga bagagebandet vid ankomsten heller, utan på en vagn vid sidan om.
        Fyra Gulp och en Rom & Cola
        Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Fis-Herman Visa inlägg
          Nej en särskild disk där man lämnar in grejer som barnvagnar, hundar i bur, skidväskor och spötuber. De brukar inte komma på det vanliga bagagebandet vid ankomsten heller, utan på en vagn vid sidan om.
          Precis, ingen extra kostnad men ibland annan disk - brukar funka bra men förra året på väg hem från Söröya fick vi vänta en bra stund innan specialbagaget kom på Gardermoen - dom gick väl på lunch kanske...

Kommentera

Vilket flygbolag flyger du med? Norwegian? I år fungerar det enligt deras hemsida som så att du betalar en extra smärre avgift för spötuben (betydligt mindre avgift än t ex SAS). I gengäld slipper du räkna in tubens vikt i incheckningsvikten vilket är en klar fördel. Har för mig att spötubskostnaden bara var någon hundring, men kolla in www.norwegian.no
            Hälleflundrafiskare

Kommentera

Hälleflundrafiskare

Kommentera

Vi flyger med SAS. Tyvärr åker vi nog på en extra avgift. I vilket skede betalar man avgiften?

Kommentera

Vi flyger med SAS. Tyvärr åker vi nog på en extra avgift. I vilket skede betalar man avgiften?
                  Jag har flugit en hel del med SAS och aldrig någonsin betalat en extraavgift för spötubenbrukar bara vara att checka in, få specialbaggagetaggen och lämna skiten på specialbagagebandet, har aldrig krånglat för mej iaf.
                  Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Lånar tråden:

Nu när vi åker till Söröya i år så har vi fått 15 kg på hemresan då vi ska flyga från Hasvik till tromsö eller Alta har inte kollat riktigt, men det är bara på den sträckan, fler som har det så?? det är inte speciellt mycket vikt. Sen på övriga flyg har vi 40 kg + 10 kg i handbagage man kan knappast rätta sig efter en flygning när man packar. Vet inte varför det har blivit så i år men helt kasst är det så man kommer åka på rejält med övervikt.

Fler som ska till Söröya och har det på det viset?
                    Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                    6 svar
                    1 223 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Öresundsfiske  
                    Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                    6 svar
                    538 visningar
                    0 gillar