Köpa utrustning från USA? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa utrustning från USA?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa utrustning från USA?

Är det nån som vet hur garantin fungerar om man skulle beställa en rulle från usa?. Är sugen på att beställa en rulle på ebay, det skiljer ju så mycket i pris. hittade nyss en Shimano Torium 30 på ebay för 160 dollar, typ 1200 kr. köper man en sån i sverige får man ju lätt pumpa ut 2500 kr, minst! skiljer ju sig en hel del i pris.
    Är det nån som har beställt från USA nångång så får ni gärna berätta.
    Mvh
    Finns det nåt som slår en dag på sjön?

Jorå jag har beställt från usa flera gånger, hur det är med garantin vet jag inte men misstänker att den gäller som vanligt. Dock kan du åka på moms och tullavgift... vet inte hur mycket dock. Har fått betala 300 kronor för ett hjullager en gång det är allt.
    http://drmussla.mine.nu

Kommentera

Ursprungligen postat av Karla Visa inlägg
      Är det nån som vet hur garantin fungerar om man skulle beställa en rulle från usa?. Är sugen på att beställa en rulle på ebay, det skiljer ju så mycket i pris. hittade nyss en Shimano Torium 30 på ebay för 160 dollar, typ 1200 kr. köper man en sån i sverige får man ju lätt pumpa ut 2500 kr, minst! skiljer ju sig en hel del i pris.
      Är det nån som har beställt från USA nångång så får ni gärna berätta.
      Mvh

har handlat mycket från både butiker och ebay båda funkar fint
      sparar mycket pengar, iallafall på de dyrare prylarna
      mvh nicke

Kommentera

Om nu rullen kostar $160 (ca 1350kr) och du har en frakt kostnad på låt säga $20 (ca 170kr) så är du där uppe i 1520kr.
        Sedan kan du räkna med att du åker på tull och moms, vet inte exakt vad tullen ligger på, men låt säga 3%, och momsen är 25%.
        3% på 1520kr blir 45kr, då är vi uppe i 1565kr, 25% på 1565 blir 390kr, då är vi uppe i 1955kr.
        Plus en hanteringsavgift av posten på 100kr, totalkostnad 2055kr.

Har beställt en jäkla massa prylar från USA, har dock aldrig behövt utnyttja någon garanti, tror dock inte det behöver vara något problem.
        Senast ändrad av J.Ekstrand; 2009-02-01, 12:06.
        Jag älskar att syssla med struntsaker,
        påbörja hundratals projekt och aldrig avsluta ett enda,
        komma och gå precis som jag vill, ändra mig när som helst...
        och bara följa ögonblickets ingivelse.

Kommentera

Skicka inte med fedex eller ups, dom verkar alltid tulla sägs det, USPS Unites states postal service ska visst vara mycket bättre. Be att få skickat med det och be att de skriver värdet till 25 dollar, då har du inte mycket till garanti om paketet skulle försvinna men du är försäkrad mot moms och tull. Det är ett spel och det finns alltid flera vägar att gå!

Kommentera

Jag beställde från både Cabelas och Basspro förra året. Från Basspro slapp jag betala tull, medan denna utgift kändes ganska sur på Cabelas.
            Fyra Gulp och en Rom & Cola
            Besök min fiskeblogg

Kommentera

Ett tips:
              Bli medlem i JetCarrier. Ett speditionsföretag där du får en egen unik USA-adress från som ligger i Linden, New Jersey, zip 07036, USA.
              Länk här:
              jetcarrier.se

Då kan allt skickas dit för liten peng, ibland gratis vid större köp. Från Linden väljer du sen själv fraktsättet, d.v.s. med flygfrakt eller båtfrakt (om tungt gods)

Kostar inget att vara medlem och JetCarrier förtullar och skickar paketet(paketen) till din postadress via Posten eller annan billigare transportör.

Man tjänar ganska mycket på det här vid köp av lite dyrare och inte allt för skrymmande paket. Dessutom så slipper man tull (moms) på själva frakten så där sparar man oxå ett utlägg.
              Senast ändrad av Flodström; 2009-02-03, 12:58.
              Mvh Flodström
              Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
              6 svar
              1 223 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Öresundsfiske  
              Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
              6 svar
              538 visningar
              0 gillar