Hej jag har kommit över ett av dom nya maxximus spöna dom röda! visserligen är detta ett 60 - 100 ib dom ligger på 1600 kr i affären och jag får det till under halva priset helt nytt. är det något att ha med sig till norge?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fladen maxximus solid carbon (red)
Collapse
X
-
Låter som ett rejält styvt spö. Om du har en bra sele typ black magic eller nått så kanske du pallar med det.
Ursprungligen postat av patrik@78 Visa inläggHej jag har kommit över ett av dom nya maxximus spöna dom röda! visserligen är detta ett 60 - 100 ib dom ligger på 1600 kr i affären och jag får det till under halva priset helt nytt. är det något att ha med sig till norge?
-
Ursprungligen postat av patrik@78 Visa inläggHej jag har kommit över ett av dom nya maxximus spöna dom röda! visserligen är detta ett 60 - 100 ib dom ligger på 1600 kr i affären och jag får det till under halva priset helt nytt. är det något att ha med sig till norge?Hälleflundrafiskare
Kommentera
-
Solidcarbonspöna uppför sig inte riktigt som andra. Jag har inte testat den pundstyrkan du nämner men har ett 8.6 fot som är upp till 60 lbs. Det är inte alls styvt och klumpigt, tvärt om. Ett utmärkt jiggspö som med en aktion som 20-30 lbs när man jiggar. Det är ändå bra med ryggrad i spöet när man får hugg.
Jag tycker att du ska testa och hänga på en pilk i 300-400 gr i spötoppen och prova hur det agerar. Häng inte betslåset direkt i öglan. Hur försiktig man än är kan man råka repa den. ett par dm lina och sedan pilken och jobba lite med spöet så ser du hur det agerar.
Vill du testa ryggraden be någon dra i linan, alt fäst en lite längre lina i något tyngre och jobba försiktigt allt hårdare. I affärerna brukar försäljarna använda sig av tekniken att hålla i toppöglan och be köpare dra.så mycket de orkar. Så drastiskt tycker jag inte du ska prova. Det är inte meningen att du ska lyfta något som väger 4 kg eller så, (fiskar väger INTE så mycket när de befinner sig i vatten), bara känna hur spoöet bär sig åt när det är något tungt på kroken.
Jag tror nog att du kan bli nöjd med det spöet.
mvh
uttern_Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
Ja det låter mycket med 60 - 100 ib men det är inte så styvt som man skulle kunna tro! det är därför jag inte vet jag har maxximus 20 ib och hänger man på en pilk på det som väger 400 gr så böjs det duktigt i alla fall och sen fisk med på det hmm? blir nog för bra! för han hade ett 20 - 60 ib med men jag har redan 20 ib spö. tycker det är onödigt att köpa ett till i den klassen visserligen är det 20 - 60 detta! mitt andra är bara 20 ib fundersam behöver mer hjälp.Team Poseidons hemsida www.teamposeidon.se
Kommentera
-
Det är svårt att komma med konkreta råd. Jag tycker att du ska testa och jämföra med ditt 20lbs. Ta med det till butiken och häng på samma vikt på båda och testa vilken skillnad det blir.
Säljaren hjälper säkert till med det för han är väl förhoppningsvis mån om sin kund.
mvh
Uttern_Den gamle och navet
(han som e ute å cyklar)
Kommentera
-
60-100 pound är ju typ spön de använder för håkäring känns väl lite overkill för lättare fiske. Fast o andra sidan kan du ju boxera upp ett vrak eller nåt
Kommentera
-
Ursprungligen postat av patrik@78 Visa inläggHej jag har kommit över ett av dom nya maxximus spöna dom röda! visserligen är detta ett 60 - 100 ib dom ligger på 1600 kr i affären och jag får det till under halva priset helt nytt. är det något att ha med sig till norge?
Mvh Andreas ”Fiskeklubben Måsen”
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
|
6 svar
1 230 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-16, 19:05 | ||
Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13