Rulle på ebay.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rulle på ebay..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rulle på ebay..

Har sett att några av er här rekomenderar att handla på ebay.
    Hur mycket är det som tillkommer i tull osv?

Ska iväg på min första tur till Norge för lite havsfiske och tänkte köpa mig en hygglig rulle. Har sett att ni rekomenderar fina rullar typ Torium, saltist osv. Men behöver man dessa fina rullar om man kanske kommer att åka max 1 gång/vecka per år?

MVH Magnus

Det där med tull är helt beroende på hur grejerna skickas och hur mycket tur du har. Det viktigaste är att kolla vilket fraktföretag säljaren skickar rullen med. Om det skickas med USPS är det rätt troligt att du slipper tullen men om det skickas med FedEx eller UPS så är det i princip garanti på att du får betala tull. Att det är på det viset tror jag beror på att USPS är motsvarigheten till Posten i Sverige och därför har mycket privat frakt medan FedEx och UPS i princip bara sysslar med kommersiell frakt. Nåväl, nästa steg är att be säljaren märka ditt paket med "Gift" (ska läsas på engelska...) och en låg summa på varans värde för ju högre värde varan har desto större är risken att Tullbom får upp ögonen för paketet.

Vilken rulle du ska köpa får nån annan tipsa om.

Lycka till.

Kommentera

Tica duger alldeles utmärkt till fiske i Norge. Ett tips angående Ebay är att fråga innan även om säljaren uppger enbart t.ex USA som köpare, en del är rädda för
      köpare ifrån t.ex Nigeria och därför vill dom inte skylta med det.
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Cha.

Gällande tull o moms rekommenderar jag sökfunktionen på denna sida, finns massor med trådar.

Ebay rekommenderas å det varmaste, gäller bara att vibba av säljaren, säljarens feedback (t.ex. skriver folk att han är dålig på att svara på mail, -hoppa över honom).

Sunt förnuft är bra att använda sig av.

Jag har än så länge inte blivit blåst på nåt o gjort rediga kap, senast förra veckan hämtade jag ut en sprojlans ny Revo Inshore som jag gav 1130:- för inklusive frakt. Iom att den skickades med USPS blev det heller ingen tull/moms (så det är värt att kolla vilken transportör säljaren använder, kör dom DHL så åker du garanterat på tull/moms).
        [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
        -Ta med skräpet hem.
        -Var ödmjuk.
        -Njut. Sluta hetsa o stressa.
        -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

DB, man kan skicka en fråga också via Ebay, svarar dom inte, så gäller det att tänka sig för.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Sen kan du alltid be dem skriva att rullen är en "Gift" eller skriva ner värdet på den till typ 20$. Har då funkat för mig hitills. Men som sagt klart att du kan åka på tull om du har otur. Men tull på typ 20$ är då inte så farligt =)
            http://drmussla.mine.nu

Kommentera

Du åker bara på tull på grejer som är värda mer än 200 SEK. Har köpt en hel del paket och bara fått tulla en gång (det var från ett företag).
              http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddgubben, 2017-03-02, 10:34
              5 svar
              951 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg davidmartin  
              Startad av Kaell, 2025-01-21, 19:15
              4 svar
              728 visningar
              0 gillar