Havrulle med räknäverk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havrulle med räknäverk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havrulle med räknäverk

Någon som kan tipsa om någon bra rulle med räknäverk, och bra utväxling på rullar.

Tackasam för svar

Magnus

Köpte Shimano Tekota till förra årets norgefärd, hade inga problem med dom (fast det nappade jääävligt dåligt...) Tekoterna känns robusta och gedigna men jag har hör rykten om att dom inte pallar vad som helst.

Körde tidigare med vanliga 7000-rullar och jag märkte en stor skillnad i mitt fiske - jag blev bekväm och släppte inte ut lika mycket lina med tekoterna som jag gjorde med 7000-rullarna (jag visste ju nu exakt hur många meter det var att veva in..) Jag inbilar mig att jiggen fångar mer fisk om man klarar att hålla botten på lång lina, jiggen går mer horisontellt än vertikalt då.

Ska du ha en riktigt rejäl rulle får du nog välja bort både linspridare och räkneverk.

Kommentera

Vad skall du använda dom till för fiske? Lättare att hitta en bra storlek på rulle då.
      7000-serien kommer väl som LC (Line-counter) senare har för mig att den håller på och provas ut på Röst?
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

jag har en seven som jag fiskde med nu för en vecka sedan, den var jag mycket nöjd med.

täckte ha en större rulle som går att använda till grövre fiske

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
        6 svar
        1 230 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Öresundsfiske  
        Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
        6 svar
        556 visningar
        0 gillar