Jiggspö för sejen. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jiggspö för sejen.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jiggspö för sejen.

Hej.

Jag åker till hitra om en vecka. Jag undrar vad jag skall använda för spö för att kasta jiggar efter sej. Är helt grön på havsfiske så alla tips är välkommna.

Till det vanliga pilkfisket använder jag en 50lbs spö och en TLD20, och till pillemete ett 20lbs spö och en Charter Special 2000.

Skall ta med mig gäddpåken också, den klarar vikter upp till 180g.

tack på förhand.
    /Berndtsson

20 pundarn låter bra tycker jag. Vad är det för ett? Men gäddpåken funkar säkert oxå.
    Senast ändrad av Wreckbender; 2007-06-01, 16:06. Anledning: Eftertanke
    Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ett Daiwa Sealine Light Tackle Game Scandinavia 7,6". Men bakhandtaget känns lite kort, och funkar det att kasta med en charter special?

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
      20 pundarn låter bra tycker jag. Vad är det för ett? Men gäddpåken funkar säkert oxå.
      Senast ändrad av Berndtsson; 2007-06-01, 16:17.
      /Berndtsson

Kommentera

Jodå, men inte så hemskt långt men så det räcker om du fiskar från båt. Och spöt är himskans gött till sånt fiske tycker jag.
        Senast ändrad av Wreckbender; 2007-06-01, 16:19. Anledning: glömsk

Kommentera

Japp, det är från båt.
          /Berndtsson

Kommentera

Och Daiwa spöt är samma som gamla BIOS light tackel game, goa spön men lite känsliga för slag, om det blir ett märke i kolfibern går dom av men daiwan är väl lackad om jag inte missminner mig, då är det lite bättre skydd mot slag.

Kommentera

Japp, det är lackat. Skall ta det lungt med det för spöt är kanon skönt.

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
              Och Daiwa spöt är samma som gamla BIOS light tackel game, goa spön men lite känsliga för slag, om det blir ett märke i kolfibern går dom av men daiwan är väl lackad om jag inte missminner mig, då är det lite bättre skydd mot slag.
              /Berndtsson

Kommentera

Tack för hjälpen Wreckbender!
                /Berndtsson

Kommentera

Ursprungligen postat av Berndtsson Visa inlägg
                  Hej.

Jag åker till hitra om en vecka. Jag undrar vad jag skall använda för spö för att kasta jiggar efter sej. Är helt grön på havsfiske så alla tips är välkommna.

Till det vanliga pilkfisket använder jag en 50lbs spö och en TLD20, och till pillemete ett 20lbs spö och en Charter Special 2000.

Skall ta med mig gäddpåken också, den klarar vikter upp till 180g.

tack på förhand.

Jag skulle köra med gäddpåken för att kasta jiggar med. Håller den för 180 gram så kan du ju slänga iväg ett 140-grams huvud med en 23-centimeters jigg på......Själv brukar jag köra med ett haspelspö avsett för 60 gram för spinnfiske för torsk, sej och bleka. Då använder jag gamakatsus jigghuvuden 35-50 gram och en 15 centimeters relaxshad....
                  Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
                    Jag skulle köra med gäddpåken för att kasta jiggar med. Håller den för 180 gram så kan du ju slänga iväg ett 140-grams huvud med en 23-centimeters jigg på......Själv brukar jag köra med ett haspelspö avsett för 60 gram för spinnfiske för torsk, sej och bleka. Då använder jag gamakatsus jigghuvuden 35-50 gram och en 15 centimeters relaxshad....
                    Tar inte den komben lång tid på sig att sjunka när det är 400 meter djupt?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                    6 svar
                    1 223 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Öresundsfiske  
                    Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                    6 svar
                    538 visningar
                    0 gillar