Torsk beten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Torsk beten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Torsk beten

Tja! Nu till helgen så ska jag till smögen med farsan å brorsan och några andra personer! Jag å farsan har vart å inhandlat lite pilkar och häckler, jag hittade en stor häckla med 2 upphängare där betet såg ut som bläckfiskar i storlek större men nu undrar jag om det verkligen är det bästa för att få stor torsk?! Skulle uppskatta alla tips på häckler/pilkar eller andra beten som är optimala till torsk fiske! Jag måste ju få största firren
    Men vi ska även fiska annat alltså inte bara torsk!

Tack på förhand
    Mvh Richard!

Rör pilk vid ström annars wiggler 100-300gr fiska så lätt det bara går.. Knytt lite egna tackel med gummimackar hm heter det så.. Kör en i övre pilk ringen med... var ska ni ut.

Flätlina 0,20-25
    Senast ändrad av Havsfiskenytt.Patrik; 2007-04-17, 13:35.

Kommentera

Ursprungligen postat av oringen Visa inlägg
      Rör pilk vid ström annars wiggler 100-300gr fiska så lätt det bara går.. Knytt lite egna tackel med gummimackar hm heter det så.. Kör en i övre pilk ringen med... var ska ni ut.

Flätlina 0,20-25

Ursäkta min okunnighet men vad är en wiggler? gummimackar är de en stor krok med gummi "snöre" utan på kroken?

Vet faktiskt inte vi ska ut med en stor båt som går från smögen eller hasselösund tror ja den ligger i men det är ju samma ställe!

Så det blir nog ganska långt ut till havs tror inte det är nått bestämmt ställe så att säga!

Kommentera

Kör nylontafs 0.80 mm ca 1 meterstafs mellan tacklet och flätlinan.
        Sen rörpilk är bra med gummimack som upphängare, men en riktig "killer" är jiggar, både vanliga 20-30 cm shadar med utbytbart huvud samt storm wild eye giant shad eller vad den heter. Den är riktigt bra, vässa kroken lite dock!
        Specimen fishing for life

Kommentera

Ursprungligen postat av weberg Visa inlägg
          Kör nylontafs 0.80 mm ca 1 meterstafs mellan tacklet och flätlinan.
          Sen rörpilk är bra med gummimack som upphängare, men en riktig "killer" är jiggar, både vanliga 20-30 cm shadar med utbytbart huvud samt storm wild eye giant shad eller vad den heter. Den är riktigt bra, vässa kroken lite dock!
          Det där skall testas! Tack för alla tipsen! men låt de komma mer tips

Kommentera

Jag gillar en upphängare med nått självlysande och sen en sej eller makrill eller (färsk, den frusna är så mosig) sillfile skuren som en avlång trekant om du förstår. Bind fast den med lite snöre så de sitter fast
            Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Ursprungligen postat av theoneandonly Visa inlägg
              Jag gillar en upphängare med nått självlysande och sen en sej eller makrill eller (färsk, den frusna är så mosig) sillfile skuren som en avlång trekant om du förstår. Bind fast den med lite snöre så de sitter fast
              Skall jag knuta fast fisk biten på krogen eller hur menar du? det verkar vara en dödlig kombination iaf! Färsk makrill kan man få tag på nu va? farsan sa nått om att dom sålde färsk makrill nu iaf?!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
              6 svar
              1 229 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Öresundsfiske  
              Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
              6 svar
              556 visningar
              0 gillar