fisketillbehör till rimliga priser, flätlina,ringar etc - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fisketillbehör till rimliga priser, flätlina,ringar etc

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• fisketillbehör till rimliga priser, flätlina,ringar etc

inhandla en del fisketillbehör till rimliga priser. T.ex. krokar, stormjiggar, ringar, leken, flätlina 500m o dyl.

Är det meninsglöst att köpa på nätet eller kan man komma undan billigt? Behöver en uppsättning för en veckas fiske i Söröja. Torsk,sej,hälleflundra.

Är inte kung på vilken storlek man behöver för mete med sej (enkel, trekrok) men frågan är mest om det räcker med att gå till berras för det här?

Nån som har nån smart ekonomisk lösning på detta? Ebay för lina kanske men annars?

Kunskap är värt lite det också

Jag har handlat mycket på nätet. Det blir utan tvekan billigare på t ex Ebay. Men vet du inte exakt vad du ska ha lönar det sig att prata med en handlare som KAN havsfiske.
    Ska du köpa mycket prylar kan det vara en idé att diskutera priset lite. De flesta handlare är måna om sin kundkrets. Men då ska du vara på plats öga mot öga. Per telefon eller mail är det svårare.

mvh

Uttern_
    Den gamle och navet
    (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Det piniga är ju att jag redan varit en vända i Norge.

Det jag mest behöver hjälp är med vilket märke som behövs nu när jag tränker efter lite till (vill inte ha raka krokar).

Jag lade ju en tråd om utrustning men det saknas info om det... och jag borde nog ställt frågan där.

Kommentera

Owner krokar är dyra men är fantastiskt bra. Lekanden finns til lmycket bra pris på ebay. Stormjiggar har jag köpt på ebay men det är svårt att hitta de riktigt stora.

Lycka till med sökandet.

Uttern_
        Den gamle och navet
        (han som e ute å cyklar)

Kommentera

Lekanden.. finns de dåliga stora sånna? Nåt särskillt märke som är mer säkert än andra?

Kommentera

Ursprungligen postat av JohnH Visa inlägg
            Lekanden.. finns de dåliga stora sånna? Nåt särskillt märke som är mer säkert än andra?
            Din handlare har garanterat koll ! Berklyes lek. och Qwners krokar funkar...
            sigpic

Kommentera

Köp lina på nätet. eBay är en plats där det går att göra klipp på det mesta och i synnerhet på lina eftersom att den är lätt och därmed gör frakten billig. Det enda du behöver vara lite vaksam på om du köper via t.ex. eBay eller andra amerikanska näthandlare är vilket företag de skickar grejerna med. Skickas grejerna med USPS är chansen större att slippa tull än om de skickas med UPS eller FedEx. För att ytterligare öka chanserna att slippa tullen kan man be dem att märka paketet "gift" istället för "commercial".

På den HÄR länken har du 1500 yds 65 lb Power Pro för vad 500 meter kostar här hemma.

Kommentera

Henrik Nordberg: Kanske en dum fråga, men hur listar man ut diametern (i millimeter) på den där linan?

Tänkte få på närmare runt 300 meter på rullen till sommaren och då är det ju dumt att köpa en sort som inte får plats.

Kommentera

Ursprungligen postat av Fartlek Visa inlägg
                  Henrik Nordberg: Kanske en dum fråga, men hur listar man ut diametern (i millimeter) på den där linan?

Tänkte få på närmare runt 300 meter på rullen till sommaren och då är det ju dumt att köpa en sort som inte får plats.
                  Jag kollade på Willyssportfiske och hittade den här tabellen:

0,10 = 5,0 kg
                  0,13 = 8,0 kg
                  0,15 = 9,0 kg
                  0,19 = 13 kg
                  0,23 = 15 kg
                  0,28 = 20 kg
                  0,32 = 24 kg
                  0,36 = 30 kg

Då ett pound är knappt ett halvt kilo antar jag att 65 pounds är ca 30 kg, och därför borde lindiametern vara 0,36.

Kommentera

Har för mig att 1 pound = 0.454kg... inte helt säker

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                    6 svar
                    1 223 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Öresundsfiske  
                    Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                    6 svar
                    538 visningar
                    0 gillar