Ursprungligen postat av jimmy85
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Nytt havsfiskekit?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av esox88 Visa inläggFinns ju okuma metaloid med. Borde gå o hitta för bra pengar. Tror dom brukar ligga på typ 1800. Har en metaloid 5 2 växlad. Kanonskön rulle men du får kanske gå upp i storlek för o klara mängden lina du vill åt. Hade en shimano tld20 innan. Stor tung rulle. Men gick som en välsmord klocka o hade kraft för o veva in ett tåg. Svalde mycke lina med.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av simonoscekman Visa inläggOkej ska läsa vidare och försöka hitta den modellen som passar bäst, hade dock velat köra på lite grövre lina än 0,25 fast än så länge har jag inte tappat en fisk pga linan på min 0,23mm jbraid så det ligger nog något i det du säger.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggEn grövre lina klara ju lite mer slitage. Men jag kör hellre tunnare lina o sen några meter grov nylon i änden som de kan slita på istället.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av simonoscekman Visa inläggDet har du en poäng i. Var inne på Penns sida o läste lite o så hittade jag den här också http://www.pennfishing.com/penn-reel...4.html#start=3. Nog för att den kanske inte är lika grym men den har linförare o fanns i vänstervevad strl 25. Ganska bra linkap på den också men saknar lever drag vilket känns lite synd. Är dock jäkligt sugen på linförare på rullen.Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Torium 16 har jag själv använt i Norge och den funkar. Blev dock aldrig satt på prov ordentligt. En skön rulle. Gillar utväxlingen på den. Men, att snurra ut 400m lina och sedan veva upp eländet för att kolla om man har något bete kvar känns som en prövning onekligen. Tycker det är en prövning bara med 100m + ....
Tjocka linor går fetbort för mig numer. Är allergisk mot strömmar som drar iväg med allt så man inte når bottnarna...__________________________________________________ _____________________________
Covfefe
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggEn sån har jag haft. Det e en helt ok rulle. Ska du djuphavsmeta så skulle jag rekomendera leverdrag.Senast ändrad av simonoscekman; 2017-11-02, 00:39.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inläggTorium 16 har jag själv använt i Norge och den funkar. Blev dock aldrig satt på prov ordentligt. En skön rulle. Gillar utväxlingen på den. Men, att snurra ut 400m lina och sedan veva upp eländet för att kolla om man har något bete kvar känns som en prövning onekligen. Tycker det är en prövning bara med 100m + ....
Tjocka linor går fetbort för mig numer. Är allergisk mot strömmar som drar iväg med allt så man inte når bottnarna...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av simonoscekman Visa inläggOkej jo jag har förstått att lever drag är det man ska ha i min situation. Synd bara att det inte är linförare på lever drag 2-speed, blir jobbigt att guida lina när man ligger på 300m+Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inläggSå farligt jobbigt är de inte . Behöver bara styra lite med tummen när de behövs.
Tusen tack för hjälpen du har gett, har lite att grubbla på nu. Som det ser ut just nu så är det antingen en Penn Fathom 2-Speed Lever Drag, Penn Fathom Level Wind eller en Okuma Metaloid 5IIB. Alla ser ju riktigt grymma ut och finns i vänstervev.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
|
6 svar
1 223 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-16, 19:05 | ||
Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13