Unnade mig en för min ekonomi lite dyrare rulle förra våren(Penn Squall 40LDLH, vänstervevad, spakbroms)för Norgefisket men även fast det är en rulle som fått bra omdömen, från en välrenommerad tillverkare, så passade den inte riktigt mina personliga preferenser visade det sig(vänstervevat för tunga pilkar och jiggar var tydligen bättre i teorin än praktiskt ergonomiskt för undertecknad). Sen lyckades jag aldrig riktigt få till en vettig påspolning av linan på en rulle utan linspridare. Nu funderar jag på att sälja den rullen och skaffa en annan.
Den ska ha veven på höger sida(lär inte vara några problem att hitta )och linspridare. Linräknare är ett plus i kanten men inget måste.
Använder beten upp till 500-600 gram.
Vilka är "bäst"(inom citationstecken eftersom vad som är "bäst" delvis kan bero på personliga preferenser), för 2000 kronor eller mindre?
Har sneglat på;
Penn Squall Level Wind 30
Penn Warfare 30LW
Penn Fathom 40 Level Wind
Shimano Tekota 600LC
Okuma Cold Water 303D
Okuma Clarion 304 Line Counter
Den ska ha veven på höger sida(lär inte vara några problem att hitta )och linspridare. Linräknare är ett plus i kanten men inget måste.
Använder beten upp till 500-600 gram.
Vilka är "bäst"(inom citationstecken eftersom vad som är "bäst" delvis kan bero på personliga preferenser), för 2000 kronor eller mindre?
Har sneglat på;
Penn Squall Level Wind 30
Penn Warfare 30LW
Penn Fathom 40 Level Wind
Shimano Tekota 600LC
Okuma Cold Water 303D
Okuma Clarion 304 Line Counter
Kommentera