Får börja med om att ursäkta om det här är fel forumdel för frågan men ny här så
Är ingen storfiskare själv men gillar att lägga några dagar per år på att fiska och har gjort det dem senaste 25åren. Någon djupare kunskap om utrustning har jag dock inte.
Nu ska jag och några vänner åka till Bodö i norge och tälta/vandra i en vecka i augusti och det känns nästan skamligt att inte ta med ett spö och testa några drag men spöt och rullen jag har är lite för klumpigt för det.
så skulle vilja höra om det finns något spö + rulle med följande önsemål:
- Gärna teleskop eller nedmonterbart så du kan få ner det i en 75L ryggsäck
- Så lättviktigt som bara möjligt
- kraftigt nog att klara kust/havsfiske
- Under 1000kr (hellst)
kanske fånigt att be om råd för ett så billigt set men gillar att göra det bästa köpet jag kan oavsett vad
tack på förhand!
Är ingen storfiskare själv men gillar att lägga några dagar per år på att fiska och har gjort det dem senaste 25åren. Någon djupare kunskap om utrustning har jag dock inte.
Nu ska jag och några vänner åka till Bodö i norge och tälta/vandra i en vecka i augusti och det känns nästan skamligt att inte ta med ett spö och testa några drag men spöt och rullen jag har är lite för klumpigt för det.
så skulle vilja höra om det finns något spö + rulle med följande önsemål:
- Gärna teleskop eller nedmonterbart så du kan få ner det i en 75L ryggsäck
- Så lättviktigt som bara möjligt
- kraftigt nog att klara kust/havsfiske
- Under 1000kr (hellst)
kanske fånigt att be om råd för ett så billigt set men gillar att göra det bästa köpet jag kan oavsett vad
tack på förhand!
Kommentera