Shimano charter special finns ju oxå. E typ samma rulle som tld fast med linspridare. Fast säljs nog inte i sverige tyvärr
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Prisvärda havsrullar för upp till drygt tusenlappen - ös på med tips!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Usling Visa inläggFör närvarande står det mellan Okuma Cortez CZ-12CS, Shimano Torium 16 och Penn Fathom FTH25N. Gillar att de tycks kunna ta in över en meter per vevtag. Tillräckligt liten prisskillnad för att jag ska kunna tänka mig att köpa den dyraste om den är bäst. Kan det rentav finnas nån som har erfarenhet av två eller alla av dom som kan vara en rättvis domare?
Jag skulle inte köpa en Okuma igen. Penn Phatom är prisvärda men bromsarna känns lite klena på Phatom modellerna.
Accurate har monsterbroms men man kan inte påstå den är skön att fiska med. Som att fiska med en stridsvagn. Och den har varit inne på service en gång redan efter några månaders fiske. Tog jäkla tid då de skickar den till USA. Skall man tänka på vid köp av Accurate.
Då är Penn skönast av dessa rullar. Faktum är att Penn rullarna enda som inte varit något problem med. Jag har dem som lånerullar och de handskas nog inte lika varsamt som när jag själv använder dem. Ena har t o m varit i havet 3 timmar innan den fiskades upp igen. Lite service/rengöring så går den igen.
Har känt på en Shimano Torium och den känns skön. Så mitt val hade nog varit Penn eller Shimano i denna prisklass. Sannolikt en Torium i första hand. Ibland kan man få tag i utställningsex. billigare. Jag köpte mina Penn för tusenlappen styck med lina. Har (tyvärr) inte sett någon som säljer de modellerna i Sverige.
PENN's legendary reputation as the top brand in saltwater fishing gear in unmatched. Explore the PENN product line of tough and tested fishing tackle that will serve ably in your pursuit of monster fish. Learn more about saltwater fishing and the anglers making waves offshore, inshore, and beyond.
Fiske med spakbroms är underbart! Kunna reglera motståndet med tummen under fisket istället för hålla på med hjulet på sidan.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
Fiske med spakbroms är underbart! Kunna reglera motståndet med tummen under fisket istället för hålla på med hjulet på sidan.All you need is Lubb.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Usling Visa inläggJag kan tänka mig att det är bra mycket snabbare och smidigare än stjärnbroms i en "attans! jag måste justera bromsen omgående!"-situation.Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...
Kommentera
-
Det bidde en Penn Squall 40 med spakbroms. Vänstervevad dessutom, skönt att vissa har vett att tillverka havsfiskerullar med veven på rätt sida. http://www.skittfiske.se/Avdelinger/...43-p0000123426All you need is Lubb.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jöjje69 Visa inläggAldrig, jag säger det igen: ALDRIG justera bromsen på en spakbromsad rulle under drillning.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
|
6 svar
1 223 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-16, 19:05 | ||
Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13