Vet inte om jag behöver en, men det sku va gött med en ny havsfiskerulle för torsk, sej, långa, lubb med mera. I synnerhet eftersom min reservrulle havererade på senaste norgefiskningen. Har redan en Okuma Magda Pro MA 45 DX med linräknare och kapacitetsmässigt(450 meter 0,45 lina)är det väl nåt i liknande storlek jag är ute efter. Något mindre spole kan väl tänkas om rullen har hög utväxling. Allt är av intresse, med såväl som utan linräknare(fast linräknare är ett stort plus i kanten med tanke på att det faktiskt kan vara en rätt så användbar funktion ibland), med såväl som utan linspridare. Den får gärna ta in mycket lina per varv med veven. Kommer användas till 7 fots Daiwa spö(klassat till 500 gram men skulle gissningsvis betecknas som 20-30lbs)och/eller 8 fots D.A.M Steelpower Red 50lbs spö.
Berätta om en rulle för upp till drygt tusen spänn som du själv har använt, kan rekommendera och ärligt kan säga "asså, den här rullen är helt klart värd mer än jag fick betala för'n!".
Berätta om en rulle för upp till drygt tusen spänn som du själv har använt, kan rekommendera och ärligt kan säga "asså, den här rullen är helt klart värd mer än jag fick betala för'n!".
Kommentera