Ursprungligen postat av BSSWEDEN
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Rulle till Norge fisket
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av BSSWEDEN Visa inläggVad tycker ni om priset, 250 usd med påspolad flätlina ??Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inläggDe låter som hon kan ta hem en till mig också
Kommentera
-
Rullar, rullar och åter rullar....
Jag har jobbat 2 säsonger som guide i Havöysund och har både fiskat och skruvat MYCKET med BFT´s rullar, både V10 och V12. Och det jag kan säga om dessa rullar är att det är riktiga traktorer ! Tråkiga i design, men riktigt bra hållbarhet, vissa kan ha huggande broms men det är lätt fixat.
Fiskar numera mest med Accurate BX-400 XN och Shimanos Tallica rullar, riktigt fina rullar. Accuraten känns som om man skulle kunna stoppa ett lok med, underbar broms och en härligt lite rå gång. Shimano är ju en fröjd i mekanik, silkeslen gång och bra broms. Ett litet "OBS" på Shimano, dom har haft en tendens att käka lager och få klibbiga bromsar.
Avet rullar har faktiskt inte så mkt att sätta emot Accuraten, enklare byggd, bromsen blir lätt ojämn vilket jag sett flera gånger.
Sen är det egentligen en sak som är oerhört viktig då det gäller havsfiskerullar: skötsel och service ! Efter ett par dagars fiske utan att skölja av och kolla över så skruvar och allt sitter som det skall, så börjar det ta på grejerna. Så är det bara, sen spelar det ingen roll vilket märke du håller i. Ta för vana att skölja av efter VARJE fiskepass, och ta isär och gör rent, samt smörj upp minst en gång om året.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jöjje69 Visa inläggRullar, rullar och åter rullar....
Jag har jobbat 2 säsonger som guide i Havöysund och har både fiskat och skruvat MYCKET med BFT´s rullar, både V10 och V12. Och det jag kan säga om dessa rullar är att det är riktiga traktorer ! Tråkiga i design, men riktigt bra hållbarhet, vissa kan ha huggande broms men det är lätt fixat.
Fiskar numera mest med Accurate BX-400 XN och Shimanos Tallica rullar, riktigt fina rullar. Accuraten känns som om man skulle kunna stoppa ett lok med, underbar broms och en härligt lite rå gång. Shimano är ju en fröjd i mekanik, silkeslen gång och bra broms. Ett litet "OBS" på Shimano, dom har haft en tendens att käka lager och få klibbiga bromsar.
Avet rullar har faktiskt inte så mkt att sätta emot Accuraten, enklare byggd, bromsen blir lätt ojämn vilket jag sett flera gånger.
Sen är det egentligen en sak som är oerhört viktig då det gäller havsfiskerullar: skötsel och service ! Efter ett par dagars fiske utan att skölja av och kolla över så skruvar och allt sitter som det skall, så börjar det ta på grejerna. Så är det bara, sen spelar det ingen roll vilket märke du håller i. Ta för vana att skölja av efter VARJE fiskepass, och ta isär och gör rent, samt smörj upp minst en gång om året.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inläggKöpte en Torium 16 på Olssons. Testat en gång bara under en heldag. Men den verkar ok. Gör verkligen skillnad med den högre utväxlingen (jämfört med Tekotan jag också använder).
Veven har två lägen så man kan öka handtagets längd om det blir lite trögt. Simpelt och smart.
Annars kan jag rekommendera Torsa i 16-20 (har en 20e själv). Har utgått nyligen så det kan finnas läge och göra en bra deal nu!
Kommentera
-
Till en bra rulle behöver man ett bra fiskespö!
Alla avgudar Savage Gear Nordic Big Game Travel 7' , men jag vill ha lite synpunkter angående klassning. Finns i två utförande: 300g, 20-50lbs och 600g, 30-70lbs. Vad ska jag välja??
Hittade även detta spö till mycket bra pris. PENN Regiment Halibut - 50 LBS. Vad tycker ni?Senast ändrad av BSSWEDEN; 2015-11-27, 12:04.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inläggHade otur med min Accurate rulle. Efter tre turer i Öresund (lätt fiske 8-15 kilos fisk) släppte skruvarna som höll ihop chassit. Tog nästan 3 månader få tillbaka den då de skickade den till USA. Skall ju vara bra grejor så lite besviken är man nog över kvalitén. Eller bara max otur att någon praktikant skruvar ihop den. Så tänk på att reklamationer tar tid på amerikanska rullar. Sen är bromsen grym på Accurate.Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
|
6 svar
1 223 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-16, 19:05 | ||
Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13