söker pilk: geisha - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

söker pilk: geisha

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• söker pilk: geisha

Hej
    Jag var på en semesterresa ner till Tyskland 2014. När vi hade klivit av båten så såg vi en havsfiskebutik där det var billiga grejor på rea. Där köpte vi en pilk som hette Geisha som var formad som ett knivblad, som och alltid kom ner snabbt till botten ända tills den fastnade i ett trålgarn..... Nu frågar jag er här på fiskesnack om någon vet var den finns att beställa eller köpa.

Har för mig att jag beställt mina två från beten.nu , men det var några år sen och de finns inte i deras sortiment för närvarande. Har googlat och inte lyckats hitta på nån webbutik. Kanske har de slutat tillverka den? Men, jag ska besikta bilen imorgon och är lite orolig för att det kan bli dyrt att få den i icke-körförbudsskick, så om det vill sig illa så kan jag sälja de två jag har(begagnat skick, en orange, en grön/blå, båda på 450 gram)till ett orimligt högt pris

Annars finns det många andra snabbsjunkande pilkar på marknaden. Så kallade "speedjig"(detta är inte namnet på en specifik modell/specifikt märke utan en typ av pilk, Ron Thompson Geisha kan nog ses som en typ av speedjig)är ju bra för snabb färd till botten. Helt vanliga rörpilkar och sexkantspilkar är förhållandevis snabbsjunkande också, dessutom är de som regel de billigaste pilkarna du kan hitta.
    All you need is Lubb.

Kommentera

Oj hände nåt konstigt

Kommentera

Frejavbg, du har pm.
        All you need is Lubb.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
        6 svar
        1 223 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Öresundsfiske  
        Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
        6 svar
        537 visningar
        0 gillar