Kraftiga båtspön. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kraftiga båtspön.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kraftiga båtspön.

Jag letar efter ett riktigt kraftigt båtspö, typ upp till 200 lbs. Såg ett på nätet som heter Okiaya. Är det någon som vet om det går att få tag i spön i den kalibern i Sverige?

130lb används till tonfisk och marlin. Ska du fiska efter ubåtar?
    Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Måste fråga vad som ska fiskas med ett spö klassat för 200 Ibs? Gissar att det inte är tänkt att användas stående iaf. ��

Tror marknaden är liten här i Sverige för såna spön.

Har använt spön som varit klassade Unlimited, de är snäppet styvare än 130 Ibs, men då snackar vi curvedbutt-båtspön.
      Senast ändrad av JohanP; 2015-09-01, 18:43.

Kommentera

Det var väl "lite" extremt att tänka upp till 200lbs. Men tanken är ett kraftigt båtspö som skall klara av dom stora fångsterna vid tex, ett Norgefiske. Letar efter ett med rulltrissor på. Har ett Fladen Euro Gold sedan tidigare 80-130. Men vill förnya mig lite. Så tips på bra spön mottages med glädje.

Kommentera

Ursprungligen postat av arnepeter Visa inlägg
          Det var väl "lite" extremt att tänka upp till 200lbs. Men tanken är ett kraftigt båtspö som skall klara av dom stora fångsterna vid tex, ett Norgefiske.
          Snackar vi håkärring då eller? Annars känns det en aning överdrivet..

Kommentera

eftersom det är tämligen ovanligt så lär ingen här tipsa om nått men sök på google jag hittade masoor då jag blev nyfiken om det överhuvudtaget fanns sådana spön. Och oja det finns massor av riktiga haj marlin och swordfish-dräpare.

Lycka till
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ett sånt spö passar möjligen till fiske efter håkärring. Till allt annat e de overkill. Typ som att fiska löja med jerkspö.
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Vet ett spö som fungerat bra för de som pallat med 130 Ibs stand-up och det är detta.
                Ian Miller "Mad Miller" TSS130+WTG Stand-Up Rod WT Roller Guides Curved #4 Butt 130 lb. 5'4" $1599.99 finns bla på www.meltontackle.com Tror iaf att det är det. Kan vara et specilbeställt Customspö från Ian Miller också.

Sen bör du kombinera detta med ett riktigt bra sele/spöhållare så att du verkligen kan använda utrustningen fullt ut. Inte många som pallar att använda mer än 80 Ibs grejer vid stand-up fiske.
                Senast ändrad av JohanP; 2015-09-01, 21:38.

Kommentera

Har ett SG Big Game 30-70 lbs som jag tog en 44 kgs flundra för 2 dar sedan på utan minsta problem. Borde klara av allt du fångar i nord-Norge (kanske inte håkärring).
                  Har ett Westin Dynamic 24 lbs (20-30 lbs) som jag fått 40 kgs flundror på utan problem, borde klara det mesta med även om det är markant mjukare än SG Big Game.

Kommentera

Är också nyfiken på vad du ska fiska med ett sådant monsterspö

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                    6 svar
                    1 223 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Öresundsfiske  
                    Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                    6 svar
                    538 visningar
                    0 gillar