Lättare fjordfiske i Norge, utrustning. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lättare fjordfiske i Norge, utrustning.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vanligt havsöringsspö är kanon till makrill, sist körde jag mitt Westin W8 9' 7-30g, det är alldeles lagom. 0,45 flät behöver du inte såvida du inte ska fiska stor kveite.

Kommentera

Glöm inte ta med ett par botten mete tackel. Finns gott om mindre plattfisk som inte är hälleflundra. Rödspätta tex. Bara på med en bit rå eller kokt räka.

Kommentera

Hej,

Ta 0,26 linan. Fäst en tyngd på 50 lbs i linan och försök lyfta den med spöt får du se vad som går sönder först. Det är inte linan ;-) . Nackdelen med en tjock lina är dels om du får bottennapp så är det skitjobbigt att få loss det och dels att det fångar mycket ström om du fiskar djupt. En del går ned till 0,18 mm när dom fiskar på grundet tiogradaren (280 m+).

På tal om djupt, testa gärna djupmetet. Nere på 150-200m simmar både stora långor och udda arter. För några veckor sedan fick dom en långa på 26 kg där. Vårt rekord är "bara" på 13,3...

Annat betestips: Savagegear Sandeel funkar skitbra på sejen. 100 g brukar funka, i oliv eller vit färg.

Skitfiske på dig och återkom gärna med rapport!

Kommentera

Den 12 september är sedan länge passerad. Hur gick det för dig Magicfow?
          All you need is Lubb.

Kommentera

Kolla filmen i senaste inlägget på min blogg. Där fiskar jag i Norge med ett 7fot 40g spö, och det var sjukt roligt. En sej på ett par kg kämpar rätt fint
            Jag är en fotograf och filmskapare som älskar det kontrollerade kaos som följer med kajakfiske.

Sponsor: https://Kajakfiskarna.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
            6 svar
            1 223 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Öresundsfiske  
            Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
            6 svar
            538 visningar
            0 gillar