Eftersöker ett norskt kustdrag "Herring Jig sluker" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eftersöker ett norskt kustdrag "Herring Jig sluker"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Eftersöker ett norskt kustdrag "Herring Jig sluker"

Hej,

Jag köpte ett paket 3st "Herring Jig sluker" 40gram med VMC krok, på Statoil i Norge. Dessa kustdrag fanns på Statoil i Lofoten på flera ställen, men har tyvärr inte kunnat hitta dom hemma i Sverige.

Så min fråga är alltså om någon här vet var dessa fina drag kan inhandlas i sverige?
    Jag hittar en länk på en norsk sida som säljer dessa, en svensk butik/webshop eller utländsk webshop som säljer till sverige vore önskvärt

Hejsan !

Det låter som ett typiskt No-Name drag typ Biltema och OK-mack, med tanke på att det säljs på Statoil. Svårt att se på bild om det är ett skeddrag eller en kompakt rak tjockare kropp liknande vicke, atomsilda mfl.

Men det ser ut att va ett S-bockat skeddrag av den långsmala typen vilka tillverkas av många. Titta på möresilda, Hansen pilgrim, Viking herring, Jensen seatrout, Magic Atomskea mfl. Förekommer säkert fler varianter av denna klassiker. ABU Toby är ju även det av samma långsmala typ, men något tunnare plåt har jag för mig.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Hoj , har sett ett liknande drag på www.skittfiske.se , kolla där , jag har ett liknande du menar..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
      6 svar
      1 223 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Öresundsfiske  
      Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
      6 svar
      538 visningar
      0 gillar