Tips på fiske. Atlanten i Segelbåt. Gran Canaria-Karibien i December - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på fiske. Atlanten i Segelbåt. Gran Canaria-Karibien i December

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på fiske. Atlanten i Segelbåt. Gran Canaria-Karibien i December

Ska segla denna sträck under ca: 3 veckors tid och tänkte höra om någon har erfarenhet av att trolla från segelbåt under dessa förhållanden. Stl på utrustning samt vilken typ av bete man kan tänkas behöva. Vilka fiskar ska man sikta på att få? Inriktningen är att äta det man får så kanske man ska försöka undvika att dra på sig någon större fisk! Fördel flätlina? Elr duger med vanlig!! Torka fisk på båt??Alla tips som gör mig klokare i denna fråga mottages tacksamt!

fan vad kul det låter! Blir riktigt avundsjuk...

Önskar jag kunde komma med konkreta tips men atlantenfiske med segelbåt är inte mitt hemmavatten

Men du borde ju antagligen ha ett spö som är lite kraftigare och samtidigt kortare. Det blir ju lättare att driva in fisken till båten då. Atlanten har ju lite större fiskar än vad vi har här så får du något större skulle jag nog fimpa linan. Större vobblers lär göra susen! Flätlina runt 0,40. Kör en nylontafs vars brottstyrka är under flätlinan. Skaffa en kraftigare multirulle.

Om ingen kommer med bättre förslag skulle jag iaf köra på något i den stilen. Jo, en sak till. Skaffa en huggkrok modell större!
    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
    6 svar
    1 223 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Öresundsfiske  
    Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
    6 svar
    538 visningar
    0 gillar