Tvådelat båtspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tvådelat båtspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu har jag varit ute i sundet och dragit upp en massa torsk. Jag testade det nyinköpa spöt och det känns bra, men stumt. Är helt klart ett pilkspö.

Får ta och investera i ett något längre och mjukare tvådelat spö. Använde mest med mitt gamla båtspö då det har bättre top action som passar bättre med den typ av fiske som pågår i sundet nu.

Kommentera

Nersatt under halva priset just nu, är ju tänkt för trolling men är ju mjukare än vanliga båtspöna...
      Har själv skaffat två st 12-25lbs som jag ska ha för lättare fiske (makrill, lusuer, småsej osv) när vi är i Norge i sommar, har inte blött ner det än men provkastat i trädgården med en Amb 6500 och det funkade klockrent och kastvikten fick fin fart iväg...

Kommentera

Tack för tipset.

Hur många gram var kastvikten på?

Kommentera

15-20g bara, sköt iväg som en projektil så blev tvungen att nypa av kastet för att inte göra intrång hos grannen...
          Måste ha ha flugit 30m innan jag stoppade och hade tagit minst 10m till utan problem med ett underhgandskast. (Tog inte i så mycket heller eftersom jag är ovan att kasta med dessa rullar och ville undvika skatbo)
          Bör tillägga att min 6500 saknar linspridare så finns inte mycket motstånd i rullen vid utkasten...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
          6 svar
          1 223 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Öresundsfiske  
          Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
          6 svar
          538 visningar
          0 gillar