Tvådelat båtspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tvådelat båtspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

också men då är risken att jag börjar snöa in på att tillverka flugor i parti och minut istället för att fiska.
    Finns dyrare saker att snöa in på en att tillverka flugor när det gäller fiskeprylar, så du ska inte va ett dugg orolig om kan hålla dig till att kopiera insekter
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-05-15, 18:59.

Kommentera

Jo jag vet. Har utan någon speciell anledning köpt på mig en massa gamla ABU-rullar genom åren, mest vintage Ambassadeurer till för höga priser bara för att man vill ha en just då och sedan stoppa den i en byrålåda. Sen att man fått återfall att samla gamla vinyl LP och ska ha förstapressningar i mint gör ju inte saken bättre. Tusenlapparna flyger iväg.

Kommentera

Om du köper in fina Vintage Ambassadeurer så ska dom väl inte ligga undangömda i en byrålåda, glasmonter med belysning är väl en mer korrekt förvaring för såna fina pjäser...;P

Kommentera

Har så mycket annat som också ligger i lådor och tar plats men förslaget är bra och kanske jag kommer till skott att göra det en dag.

Nu har jag suttit och tittat runt lite varstans efter ett nytt spö för havsfiske på båt och kommit fram till att jag vill ha ett tvådelat max 7', 12-20 pound medelaction men hittar inte mycket på de webshoppar jag tittat in i. Kan någon vägleda mig till ett bra spö? Det behöver ju inte kosta skjortan men inte heller vara det billigaste. Föredrar ett spö med bra kvalité och med lagom stora öglor så att man kan trä igenom beteslåset genom toppöglan och inte som på befintligt spö behöva klippa av linan för var gång man fiskat klart.

Tips tas varsamt emot.
          Senast ändrad av Stout; 2014-05-15, 23:03.

Kommentera

Låter helt klart som bätre spön för dig att ha på hemmaplan, kollade snabbt efter 12-20lbs och hittade 4 modeller i varierande pris och märke, har inte kikat så mycket på vilken action dom har så det lämnar jag över till dig...
            Alla 4 är kända märken och båda butikerna är bra nätbutiker så ska nog funka vilken som, lycka till med valet...;P

Kommentera

vill ha ett tvådelat max 7', 12-20 pound

Känn även på St-Croix spöna på giganten deras Premier 3 Oz 2 delade (klarar lätt 120 gr) är perfekta till fisket i sundet. http://shop.lundgrensfiske.com/group.asp?group=1837

Även Edgespöet du fick rekommenderat av Kirshim är väldigt fina fiskpinnar.
              Senast ändrad av jorgen.mansson; 2014-05-16, 08:29.

Kommentera

Det här är ett spö som jag vet att många använder till torskfisket på sundet. Klassat för att kasta upp till 160 gram, men när man fiskar vertikalt går det ju då säkert bra att fiska med beten som även är en bit tyngre än så.

Kommentera

Ett stort tack för alla tips!

Jag var i väg och bytande Savage-spöt, mest för att det kändes snopet att jag betalat 500:- mer för det än hos "grannbutiken". Tittade runt bland spön och fastnade för ett Okuma Cortez 6'6' 20lb tredelat det med. En aning mindre topaction än mitt andra båtspö vilket bara känns positivt. Någon som testat Okuma Cortez?

Ska ut i helgen och fiska på sundet så jag kan ge ett omdömme efer det.

Jag kommer troligtvis att köpa på mig ytterligare ett båtspö men lite stummare action inför senhöst/vinterfisket.

Kommentera

Låter som ett bra val det, och blir ju väldigt smidig transportlängd med ett sådant spö ja. För oss som fiskar mycket gädda är det rätt smidigt att kunna använda ett gäddspö (som t.ex. det Savage Gear jag länkade till) även till torskfisket i sundet, men gör man inte det går det förstås minst lika bra med ett dedicerat havsfiskespö. Har själv inte testat Okuma Cortez, men har sett att det fått bra omdömen på nätet.

Kommentera

Jag kommer troligtvis att köpa på mig ytterligare ett båtspö men lite stummare action inför senhöst/vinterfisket.
                      Snart tid för det (enligt mig tråkiga) djupvattenfisket där det funkar att stå och pilka men fram mot hösten bör du precis som du skriver fixa ett spö du kan kasta hyfsat långt med då ger pilke-fisket inte mycket.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                      6 svar
                      1 223 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Öresundsfiske  
                      Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                      6 svar
                      538 visningar
                      0 gillar