Shimano Stella/ Daiwa Saltiga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Shimano Stella/ Daiwa Saltiga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shimano Stella/ Daiwa Saltiga

Har under ett antal vintrar fiskat mycket framför allt i Thailand. Intresset har vuxit sig starkare och lusten att "vidga mina vyer" med andra resmål och arter likaså. Vad jag skulle vilja ha är en framtida "reskamrat" i form av en Shimano Stella 8000 och uppåt eller en Daiwa Saltiga 5500 eller kraftfullare. Är beredd att betala 6-7 tusen sek (även beg) men utbudet på dessa haspelrullar i Sverige är skralt och priserna i den mån de finns höga, därför har jag bevakat ebay och framför allt Japan, USA under en tid. Nu till min undran:

-Finns ngn konkurrenskraftig handel i Europa (undvika tull etc).
    -Ngn som har synpunkter, Daiwa vs Shimano samt storlek. Finns ngt annat fabrikat som kvalitetsmässigt kan mäta sig med dessa.

Vill kunna använda rullen till allt mellan Big game och gädda, havsöring.

Tacksam för svar. / David

Hade valt Stellan...före Daiwan. Men kolla även på Penns fethaspel för denna typ av fiske, ska vara riktigt fin..Torque..heter den väl.
    Senast ändrad av Hippo; 2014-04-30, 18:11.

Kommentera

Har provat ett par större Stellor (en fröjd) men har hört från flera håll att Saltiga håller ännu högre kvalitet (kanske bara gäller Dogfight?). Ska googla på Torque!

Hittade AlanHawk.com som skriver riktigt djuplodande reviews om diverse flaggskeppsrullar. Stella SW (2008) får lysande omdömen. Finns till hyggliga priser (utgående modell).
      Senast ändrad av David44; 2014-04-30, 19:34.

Kommentera

Hej
        Precis vad jag tänkte, kolla alan hawk för lite vägledning. Köp och sälj kan 360tuna.com i usa ibland vara bra... Ok om specen kräver att jag kliver upp på 6000:- + för att klara fisket, men annars kliver jag hellre ned ett steg i pris och får fortfarande en bra rulle, eller köper två i olika storlekar. Ska köpa 2st saragosa sw till semester- och norgefiske tänkte jag. Lycka till med rulljakten

Kommentera

Tack! Har förstått att Saragosa är bra value for money. Ska kika på 360tuna!

Kommentera

kolla på twinpower SW oxå väldigt fin rulle lite billigare än stellan och saltigan
            men om några tusen extra inte är ett bekymmer skulle jag iaf ha valt en sån här

Kommentera

Accurate gör ju oxå stora haspelrullar annars.
              Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
              6 svar
              1 209 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Öresundsfiske  
              Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
              6 svar
              523 visningar
              0 gillar