Är det möjligt att skola om sig från en höger vevare till vänster vevare när det gäller havsfiske, eller är det som första känslan som man ska gå på,att det känns fel. Tänkte om det bara var en vanesak som man vänjer sig med eller om det är djupare rotat genetiskt och att man aldrig hittar samma känsla som när man höger vevar. Är det någon som har provat?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kan man skola om sig från högervevare
Collapse
X
-
Klart du kan, det handlar om vana och hur man är upplärd, sen beror det ju helt på hur ändringsbenägen du är...
Jag är vänsterhänt och vill hålla i spöt med vänster hand som jag har lite styrka i och sen veva med den där handen jag ändå inte har nån nytta av annars. Det passar mig bäst....
-
Är ju höger hänt och har alltid fiskat så, Rullen jag beställde i fiskeaffären var en högervevad men den som dom fick hem var en vänster modell, så då är kvalet att byta rullmodell man låst in sig på eller att ta "rätt" rullen som är felvevande. Är riktigt besviken då dom inte kunde få hem den rulle jag ville ha på flera månader och att jag drar till Norge om ca 5 veckor
Kommentera
-
Har du 5 veckor kvar så byt butik och köp det du vill ha!
Kolla dom större nätbutikerna så får du hem en rulle på mindre än en vecka normalt, alt ring och kolla med nån av dom mindre att dom har den hemma så löser det sig garanterat....
Vad är det för rulle du är på jakt efter?
Kommentera
-
Miekofishing har den på sin sida, dom brukar skicka grejerna snabbt och har aldrig haft problem med dom:
Kommentera
-
Det är ju det som är problemet Micke, Jag är högerhänt håller spöt med vänster och vevar med höger precis som du fast tvärtom ;0) Tänk dig att du gör tvärtomUrsprungligen postat av tre S Visa inläggMan vänjer sig med tiden.
Jag är själv vänsterhänt men håller ändå spöt med höger hand och vevar med vänster. Tycker det känns bäst.
Däremot är trollingrullarna och ismeterullarna högervevade men man kommer snart in i det.
//Micke
Kommentera
-
Det är på Mieko jag har köpt. Har för mig att det är dom som är general agent på AccurateUrsprungligen postat av Kirshim Visa inläggMiekofishing har den på sin sida, dom brukar skicka grejerna snabbt och har aldrig haft problem med dom:
http://www.miekofishing.se/systemsid...urate-bx-500xn
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
|
6 svar
1 223 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg 2024-04-16, 19:05 | ||
Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13