Saltvattentålig Multirulle för kustfiske främst ifrån land - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Saltvattentålig Multirulle för kustfiske främst ifrån land

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Saltvattentålig Multirulle för kustfiske främst ifrån land

Tycker de saknas en multirulle till kustfisket i samlingen, en multirulle. Tänkt o använda den från land eller kanske när jag vadar, så lite saltvatten får den gärna tåla innan man åker hem o fixar till den till nästa fiske...

Har blivit kär i hur abu's lila pro rocket ser ut, gillar gavlarna och färgen. Äger en Revo toro 51-hs, den tillhör dock mitt älskade gäddset. Vet heller inte hur den klara saltvatten, har haft den ute o dragit små torsk på havet bara för att. Än så länge vissar den inga skador på de.

Finns de någon multirulle/lågprofilare som är nästintill helt saltvattentålig? Betalar gärna inte 3 tusen för något som sägs ska vara saltvattentålig och de skiter sig efter första passet...

Föredrar helt tumreleasen på lågprofilare med stela fingrar.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Båda de du nämner funkar utmärkt med normal skötsel, dvs att lätt spola av dem (obs lätt) och sedan låta dem lufttorka..följt av en droppe olja här och där. Samma sak gäller för de flesta rullar, hur saltvattensbeständiga de än må vara enligt reklamen.

Kör på en Rocket om du är tveksam

Kommentera

Jag vet inte var du bor, men man ska vara medveten om att längs stora delar av Sveriges kust har vi väldigt låg salthalt. Västkusten, ovanför Skåne, har oceansältat vatten, så där bör man vara lite mer försiktig och noggrann vid hemkomst. T ex lite fett i alla skruvinfästningar och ett tunt fettlager på interna delar (de som inte oljas).
      A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Har blivit kär i hur abu's lila pro rocket ser ut, gillar gavlarna och färgen.
        Jag har några Amb. som tjänstgjort i saltvatten 15-20 år och hittills har jag inte märkt att dom tagit skada av saltvattnet så fiska på du det kommer inte hända något.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
          Båda de du nämner funkar utmärkt med normal skötsel, dvs att lätt spola av dem (obs lätt) och sedan låta dem lufttorka..följt av en droppe olja här och där. Samma sak gäller för de flesta rullar, hur saltvattensbeständiga de än må vara enligt reklamen.

Kör på en Rocket om du är tveksam
          Lutar lite åt en rocket.

Ursprungligen postat av Kalle Mandelstam Visa inlägg
          Jag vet inte var du bor, men man ska vara medveten om att längs stora delar av Sveriges kust har vi väldigt låg salthalt. Västkusten, ovanför Skåne, har oceansältat vatten, så där bör man vara lite mer försiktig och noggrann vid hemkomst. T ex lite fett i alla skruvinfästningar och ett tunt fettlager på interna delar (de som inte oljas).
          Fiskar ju trots allt på västkusten nere vid skåne, så vattnet smakar salt som fan.

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Jag har några Amb. som tjänstgjort i saltvatten 15-20 år och hittills har jag inte märkt att dom tagit skada av saltvattnet så fiska på du det kommer inte hända något.
          Låter perfekt, får helt enkelt bli en Lila rocket. Vad är de tex just den har/fattas som dem andra har/fattas? Eller är nästintill alla rocket samma "skit"?
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Låter perfekt, får helt enkelt bli en Lila rocket. Vad är de tex just den har/fattas som dem andra har/fattas? Eller är nästintill alla rocket samma "skit"?
            Det som skiljer den lila från äldre är färgen och förhoppningsvis bättre lager annars är det skit samma.

Dom vanliga raketerna skiljer det mer på, det alla dom dock har gemensamt är 6500 storlek och höger vev.

Kommentera

Prorocket kan du få i 5000-storlek och med vänstervev till skillnad mot vanliga rocket. Gillar du lågprofil så är väl Toro NaCl gjord för att tåla saltvatten.

Kommentera

Daiwa Ryoga! Så jäkla nöjd med mina och tål garanterat saltvatten men vill du ha en lila Pro Rocket har jag en till salu.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
                6 svar
                1 213 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Öresundsfiske  
                Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
                6 svar
                525 visningar
                0 gillar