Big Bob, vikt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Big Bob, vikt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hittade detta och kom och tänka på den här diskussionen

A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

De där ska funka riktigt bra på stor sej, en polare som körde "speedjigging" med den riggningen fast med en rapala magnum 18cm flyt med enkelkrok istället för trekrokarna funka tydligen kalasbra...

Kommentera

Ursprungligen postat av Kalle Mandelstam Visa inlägg
        Har gått i liknande tankar om att kunna blya ner jiggar! Bra idé! Hoppas på utförlig utvärdering efter hemkomst!

Enda tanken jag har kring ditt förslag är om inte balansen på Bob går åt fanders. Den nedre öglan sitter ändå en bit bakom den övre.

Jag har haft tankar om att köra jiggen typ från en spridarbom istället, typ som ett metetackel.

Men berätta gärna om hur det gick!

Kalle
        Testade att ge en 30cm Big Bob 150 gram päronsänke under hakan enligt tidigare beskriven beskrivning. Hur det påverkade gången eller presentationen är svårt att säga, men paddeln fladdrade såklart på önskvärt vis såvitt jag kunde se. Vad jag minns från då jag använt den utan extra bly så gjorde de extra 150 grammen stor skillnad vad gäller hur djupt det funkade att fiska med den.

Har även använt 100-150g päronsänken på samma sätt till Large versionen av Royber Twister med 300 grams skalle, efter två hugg(varav fisken vann vid båda fallen)där riggen utlösts(kroken sitter på undersidan i en gummiplugg som åker ur kroppen vid tillräckligt drag i kroken)så stog det klart att blyet inte skrämde bort fisken.

På det stora hela taget känns det som en skaplig metod för att tynga ner jiggar. Tänker att gravitationen gör att både jiggskallen och extra blyet drar åt samma håll.
        All you need is Lubb.

Kommentera

Tack för uppdateringen! Bra tips att ha i bakfickan!
          A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Usling, 2022-02-27, 10:41
          6 svar
          1 223 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Öresundsfiske  
          Startad av majorpassed, 2024-04-17, 16:13
          6 svar
          538 visningar
          0 gillar